برگزاری مسابقه «دل نوشته ای به امام رضا (ع)» به مناسبت دهه کرامت به همت کانون «منتظران ظهور»
برگزاری مسابقه «دل نوشته ای به امام رضا (ع)» به مناسبت دهه کرامت به همت کانون «منتظران ظهور»

برگزاری مسابقه «دل نوشته ای به امام رضا (ع)» به مناسبت دهه کرامت به همت کانون «منتظران ظهور»

شفیعی از برگزاری مسابقه فرهنگی هنری «دل نوشته ای به امام رضا (ع)» به مناسبت فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت به همت کانون «منتظران ظهور» خبر داد.
شناسه خبر : 1184206 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۰۸

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تبریک میلاد فرخنده و پرنور کریمه اهل بیت (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و و ولادت امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دهه نورانی کرامت، از برگزاری مسابقه فرهنگی هنری «دل نوشته ای به امام رضا (ع)» به مناسبت فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت به همت کانون «منتظران ظهور» خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: یكی از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های مختلف در دهه كرامت ترویج و نهادینه كردن سیره عملی و نظری ائمه (ع) در جامعه می باشد و چنانچه به دهه کرامت توجه شود و ابعاد زندگانی حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام به خوبی تبیین شود، بطور یقین می تواند در جوامع اسلامی برکات فراوانی بوجود آورد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، هدف اصلی بزرگداشت دهه کرامت را گرامیداشت ولایت مداری، حفظ ارزش های اسلامی و دینی دانست و افزود: دهه کرامت نشان دهنده بینش کلی اسلام نسبت به انسان است و در حقیقت باید دهه کرامت را فرصتی برای انس وجودی و معرفتی با امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) دانست.

وی، هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی هنری را ترویج فرهنگ رضوی، ایجاد زمینه برای ارتباط هر چه بیشتر مردم با فضایل معنوی امام رضا (ع)، پرداختن به جلوه‌های زیبای زیارت و همچنین توصیف حالات معنوی نوجوانان و جوانان و جلوه آن در آثار فرهنگی و هنری بیان کرد و تصریح کرد: دهه کرامت در واقع امکان دستیابی به معرفت اهل‌بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و خاندان مکرم ایشان را فراهم می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه سبک زندگی امام رضا (ع) باید سرمشق و الگوی جوامع بشری قرار گیرد، خاطر نشان کرد: روش زندگی و اصول حاکم بر رفتار و عمل امام رضا (ع) در واقع همان حیات طیبه‌ای است که مورد تاکید قرآن و نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بوده که آن را برای امت اسلامی توصیه کرده‌اند.

شفیعی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه با روش های جدید، تاکید کرد: امروز دنیا تشنه معارف ناب اسلام محمدی(ص) و مکتب تشیع است و باید فعالین فرهنگی هنری با استفاده از هنر قلم، داستان و شعر مفاهیم رضوی، سیره و سبک این بزرگان را به سبکی دلنشین و قلمی جذاب و داستانی گیرا مطرح کنند.

وی در پایان در خصوص شرایط شرکت در این مسابقه فرهنگی هنری یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار مکتوب خود را در حداکثر در یک برگ A4 تا 25 خردادماه 1401 به نشانی zzp258@gmail.com ارسال کنند و در پایان به 5 نفر از صاحبان آثار برگزیده، جوایزی به رسم یادبود اهداء می شود.

پایان پیام/ 130