بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ چهارمین ایستگاه رصد و پایش کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری
بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ چهارمين ايستگاه رصد و پايش کانون هاي مساجد چهارمحال و بختياري

بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ چهارمین ایستگاه رصد و پایش کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری

مظاهري از برگزاري چهارمين مرحله از رصد و پايش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در طرح رصد و پايش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري در سال1401 خبر داد.
شناسه خبر : 38126 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری گفت: چهارمین مرحله از اجرای طرح رصد و پایش کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1401 به منظور پویایی هرچه بیشتر و پیگیری برای حضور حداکثری کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد ملی فهما سال جاری با بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ انجام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ با تأکید بر هماهنگی بیشتر مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی  و رابطین فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد تا پایان زمان اجرای رویداد ملی فهما در سال 1401 افزود: مدیران و رابطان محترم کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای دریافت حمایت های مادی و معنوی  نسبت به بارگزاری فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد در قالب برنامه های سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری در رواق های 12گانه رویداد ملی فهما اقدام کنند.       

                                                                                                                                        

وی افزود: در شهرستان کوهرنگ تعداد 31 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کوهرنگ تاسیس گردیده اند که سهم بخش بازفت از این تعداد کانون ها 9 باب می باشد.     

                                                                                                                                      
         
روح الله غیبی پور در حاشیه این دیدارها رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ در جریان بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ بر اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید نمود و افزود: مساجد طراز انقلاب اسلامی، علاوه بر اقامه نماز جماعت، دارای نهادها و مراکز مردمی پویا، از جمله کانون فرهنگی هنری فعال می باشند.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ضمن تاکید بر جدیت و حمایت خود در خصوص گسترش فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستائی و عشایری و حمایت از این فعالیت ها خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی با محوریت امام جماعت و پشتوانه مردمی، می توانند مدیریت فرهنگی روستا و منطقه خود را عهده دارشوند و با توجه به ظرفیت های مختلف طبیعی، فرهنگی و ... در شهرستان کوهرنگ ، ستاد استانی می تواند حمایت بیشتری را از ایشان داشته باشد.

 

وی با برشمردن نحوه حمایت از برنامه های کانون ها افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ظرفیت های مردمی نظام جمهوری اسلامی است و نتیجه و ثمره کار کانون فرهنگی هنری را بایستی در صفوف اقامه نماز آن مسجد مشاهده نمود.

 

گفتنی است، در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون 451 باب کانون تاسیس گردیده و مشغول فعالیت می باشند و در بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، علاوه بر حضور مدیرمسئول و کادر کانون ، ائمه محترم جماعات مساجد، هیات امناء و سایر ارکان مساجد حضور دارند و در بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، روح الله غیبی پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ و کارشناسان ستادی و شهرستان کوهرنگ حضور داشتند و در این سفر مسائل و مشکلات کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بازفت مطح شده و نسبت به رسیدگی و تجهیز و حمایت های بیشتر از کانون های منطقه محروم بازفت هماهنگی های لازم بعمل آمد.