مسجد خاستگاه جهاد تبیین است/ مساجد امروز سنگر تولید قدرت نرم هستند
مسجد خاستگاه جهاد تبیین است/ مساجد امروز سنگر تولید قدرت نرم هستند

مسجد خاستگاه جهاد تبیین است/ مساجد امروز سنگر تولید قدرت نرم هستند

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خاستگاه اصلی جهاد تبیین و روایت دقیق و صحیح حقایق و واقعیات، مسجد است، گفت: امروز هم مساجد همان نقش سنگر را دارند، البته سنگر اجتماعات و تولید قدرت نرم، سنگر تبیین حقایق و بصیرت افزایی.
شناسه خبر : 1183521 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، هشتمین روز از دهه کرامت با عنوان «مساجد و تشکل‌های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین» نامگذاری شده است، در همین راستا با سردار «حیدر بابااحمدی»، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفتگویی داشته ایم که در ادامه مشروح آن می آید:

 

سردار بابااحمدی درباره نقش مساجد و مسجدی ها در جهاد تبیین، اظهار کرد: مسجد، محل تجمع و گرد هم آمدن مومنان است، یکی از شئون عبادت در مسجد، بصیرت و معرفت دینی، آگاهی و قدرت تشخیص و تمییز نسبت به حق و باطل است، از این رو، خاستگاه اصلی جهاد تبیین و روایت دقیق و صحیح حقایق و واقعیات، مسجد است.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین درباره الزامات و بایدهای ورود مساجد و مسجدی ها به عرصه جهاد تبیین، تصریح کرد: امام خمینی(ره) درباره مساجد فرمودند: مسجد سنگر است، و مساجد در دوران دفاع مقدس به عینه این نقش را ایفا کردند و پشتیبان دفاع از حق بودند.

 

وی ادامه داد: امروز هم مساجد همان نقش سنگر را دارند، البته سنگر اجتماعات و تولید قدرت نرم، سنگر تبیین حقایق و بصیرت افزایی. لذا گروه هایی که در مساجد نقش دارند همچون پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی هنری، ائمه جماعات، هیئت های مذهبی، تشکل های دینی و انقلابی و ... همگی ارکانی هستند که می توانند به تحقق جهاد تبیین کمک کنند.

 

سردار بابااحمدی تاکید کرد: اگر جهاد تبیین محقق و حقایق و واقعیت ها روایت شود، قطعا انسان های آزادی خواه و تشنه حقیقت و معرفت مسیر درست را می یابد و عموم مردم به سمت مسجد سوق می یابند.

 

وی با بیان اینکه حضور مسجدی ها در جهاد تبیین و تحقق آن برکات و رهاورد نیز دارد، گفت: کار دشمن، دشمنی است، امروز هم دشمن جنگ تحریف حقایق و واقعیت ها را دنبال می کند و جنگ ادراکی و شناختی را علیه ما به راه انداخته است، در واقع دشمن در پی ایجاد تردید و تشکیک و دودلی در میان آحاد جامعه است تا جامعه را نسبت به آینده انقلاب و نظام ناامید و از گذشته پشیمان کند.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: از این رو، رهاورد جهاد تبیین توسط مساجد و مسجدی ها، این است که نقشه دشمن نقش بر آب می شود و در فتنه نرم ادراکی شکست می خورد.

 

وی درباره برنامه پایگاه های مقاومت بسیج مساجد برای ورود به جهاد تبیین، ابراز کرد: پایگاه های مقاومت بسیج با تکیه بر معارف دینی و گفتمان ولایت و منظومه فکری امامین انقلاب، و با استفاده از ظرفیت معنوی مساجد و همه ظرفیت های محله، خدمت همه جانبه به آحاد مردم را در دستور کار دارند. یکی از ابعاد این خدمات، بصیرت بخشی و بصیرت افزایی و به عبارت دیگر جهاد تبیین است.

 

سردار بابااحمدی در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج به ویژه در ایام الله دهه کرامت به عنوان ماموریت و فرمانی که از سوی فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای دریافت کرده اند به میدان جهاد تبیین ورود می کنند و در تعظیم ایام الله این دهه جهاد تبیین را با جدیت بیشتر دنبال می کنند. به لطف خدا با سلسله نشست هایی که در سطح پایگاه های مقاومت در حال انجام است در این زمینه مجاهده خوبی شکل گرفته و در حال انجام است.  

پایان پیام/ 9