بچه‌های مسجد با فعالیت‌های فرهنگی و هنری به میدان جهاد تبیین وارد شوند
بچه‌های مسجد با فعالیت‌های فرهنگی و هنری به میدان جهاد تبیین وارد شوند

بچه‌های مسجد با فعالیت‌های فرهنگی و هنری به میدان جهاد تبیین وارد شوند

حجت‌الاسلام سینایی با بیان اینکه مسجد در جهاد تبیین نقشی اثرگذار دارد، گفت: بچه‌های مسجد با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مستندنگاری و رعایت استانداردهای روز به این جهاد ورود کنند.
شناسه خبر : 1183529 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۷

حجت الاسلام «مجید سینایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری هشتمین روز دهه کرامت با عنوان «مساجد و تشکل‌های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین»، اظهار کرد: در این زمینه در دو حوزه می توان تاثیرگذار عمل کرد، یکی از طرف مسئولین مساجد و دوم از طرف مردم و جوانان مسجدی.

 

تولیت حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) (واقع در خیابان قزوین) با بیان اینکه جهاد تبیین نباید با برهم ریختگی، بی نظمی و غیراستاندارد انجام شود، تصریح کرد: در عصر کنونی رسانه حرف اول را دنیا می زند، در این زمینه مقام معظم رهبری فرمودند: اگر بنده رهبر نبودم مدیریت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم. بنابراین یکی از رسالت های مهم در جهاد تبیین بر عهده رسانه ها از جمله مساجد و فعالان مسجدی است.

 

این کارشناس دینی افزود: در حال حاضر غربی ها برای مظلوم جلوه دادن اسرائیل، صدها فیلم ساخته اند و کتاب و رمان نوشته اند و در فضای مجازی فعال هستند، ما هم برای مقابله با آنها باید از فعالیت های غیراستاندارد و بی نظمی دوری کنیم و در این زمینه تاثیرگذار عمل کنیم.

 

وی بر لزوم ارتقاء و استانداردسازی فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مساجد تاکید کرد و گفت: امروز ضرورت دارد بچه های مسجد در فیلمنامه نویسی، وبلاگ نویسی، فعالیت های تحقیقی و پژوهشی از تخصص های لازم برخوردار باشند تا بتوانند با مستندنویسی و کارهای پژوهشی مقایسه ای صحیح و عینی از قبل و بعد انقلاب به مردم ارائه کنند.

 

حجت الاسلام سینایی افزود: اینچنین مردم با دستاوردهای نظام اسلامی آشنا می شوند. ضمن اینکه دستگاه های متولی مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه ای بچه های مساجد در میدان فرهنگ و هنر را صادر کنند.

 

تولیت حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) خاطرنشان کرد: برای مثال لازم است درباره پیاده روی اربعین حسینی که بزرگترین اجتماع انسانی است و شبیه آن دیده نشده، فیلم ها و مستندات متعددی تهیه شود و تبلیغات گسترده ای صورت گیرد، فعالان مسجدی با کسب تخصص های لازم و حرفه ای می توانند در این زمینه تولیدات موثر داشته باشند.

پایان پیام/ 40