آغاز طرح پیوند آسمانی در مساجد و بقاع متبرکه/ عقد ازدواج ۱۴۰۱ زوج در دهه کرامت
آغاز طرح پیوند آسمانی در مساجد و بقاع متبرکه/ عقد ازدواج ۱۴۰۱ زوج در دهه کرامت

آغاز طرح پیوند آسمانی در مساجد و بقاع متبرکه/ عقد ازدواج ۱۴۰۱ زوج در دهه کرامت

محمدی از اجرای طرح «پیوند آسمانی» در مساجد و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح همزمان با دهه کرامت آغاز شده و در راستای، ‌آن آیین ازدواج ۱۴۰۱ زوج در آستان‌های رضوی، فاطمی و احمدی برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1183182 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۹

«داوود محمدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های معاونت مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین برای بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: همه پایگاه های مساجد در سراسر کشور میزبان جشن ها و مراسم های شادباش این دهه با حضور ائمه جماعات، مسئولان محلی و عموم مردم هستند.

 

مدیریت نظارت و هماهنگی برنامه های معاونت مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: فضاسازی در سطح شهرها به مناسبت دهه کرامت به ویژه در موضوع سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان و برگزاری همایش های متعدد با محور تبیین نقش زن و خانواده به ویژه در سالروز  ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در پایگاه های بسیج در حال انجام است.

 

وی از اجرای طرح جدید «پیوند آسمانی» خبر داد و گفت: پیش بینی شده طرح عقد ازدواج 15 هزار زوج در مساجد و اماکن متبرکه اجرا شود، مقرر است این طرح ماندگار شده و ادامه بیابد. در گام اول بقاع متبرکه و آستان امامزادگان را برای اجرای آن مدنظر داریم و در ادامه مساجد نیز مجری و میزبان آن می شوند.

 

محمدی با بیان اینکه هدایا و خدماتی نظیر کمک به تامین جهیزیه نیز برای زوج های شرکت کننده در این طرح پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: مقرر است در دهه کرامت، آئین عقد ازدواجِ 1401 زوج منتخب از این 15 هزار زوج، در حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و آستان حضرت شاهچراغ شان برگزار شود، تا فرهنگسازی و جریان سازی لازم برای استمرار آن صورت بگیرد.

 

محمدی در پایان یادآور شد: معاونت مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین در اجرای طرح ها و برنامه ها به ویژه در بزرگداشت دهه کرامت با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری و هم‌افزایی دارد.

 

گفتنی است، دهه کرامت از یکم ذی القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا یازدهم این ماه، سالروز ولادت امام رضا(ع) است که با اجرای برنامه ها و طرح های متعدد مردمی گرامی داشته می شود.

 

پایان پیام/ 9