کانون های مساجد ظرفیت مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت دارند
کانون های مساجد ظرفیت مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت دارند

کانون های مساجد ظرفیت مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت دارند

حسنی با اشاره به ظرفیت خوب کانون های مساجد برای غنی سازی اوقات فراغت گفت: اردوی تشکیلاتی اوقات فراغت برای ۵ هزار جوان و نوجوان در اردوگاه شهید باکری زنجان در طول تابستان تشکیل می شود.
شناسه خبر : 1182860 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در دیدار با مدیران کانون های مساجد شهرستان طارم بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در برنامه های فرهنگی و هنری مساجد گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آمادگی خود را برای معرفی اساتید برجسته فرهنگی و هنری برای حضور در برنامه ها و ورک شاپ های تشکیل شده در کانون های مساجد اعلام می کند.

 

امراله حسنی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه کامل و جامع ویژه اوقات فراغت در بین جامعه هدف خاطرنشان کرد: امسال با همکاری دستگاه های متولی اوقات فراغت اردوی تشکیلاتی برای 5 هزار نفر در اردوگاه شهید باکری اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه شناسایی نیروهای اثرگذار و متعهد و تقویت نشاط و شادابی در بین جوانان و نوجوانان از اهداف برنامه های اوقات فراغت در این اردوی تشکیلاتی خواهد بود، افزود: حضور گسترده اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این برنامه ها مورد انتظار است.

 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز با اشاره به اینکه رویکرد اصلی برنامه کانون های مساجد در سال جاری حول محور خانواده است، گفت: امسال چهارمین دوره رویداد ملی فهما از 22 خرداد در سه شبستان و 12 رواق در بین کانون های مساجد سراسر کشور اجرا می شود.

 

وی رویکرد این دوره از رویداد ملی فهما را فرهنگی خواند و گفت: در این دوره از کانون هایی که در حوزه رسانه اعم از تولید فیلم، موشن گرافی، انیمیشن، تئاتر و سرود فعالیت می کنند، حمایت خواهد شد.

 

اسلامی ادامه داد: اجرای طرح نشاط و تعالی در 9 محور و اجرای برنامه های اوقات فراغت نیز در کانون های مساجد دنبال خواهد شد.

 

وی به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه های آموزش و پرورش،حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ورزش وجوانان و آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان برای برنامه های اوقات فراغت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا از 5 درصد ارزش افزوده و اعتبارات خارج از حریم دهیاری ها برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در روستاها استفاده کنیم.

 

در ادامه هر یک از مدیران مسئول کانون های مساجد شهرستان طارم به بیان مشکلات خود پرداختند که کمبود کتاب، مربی، کتاب و هویت بخشی به جایگاه کانون های مساجد در سطح استان از اهم آن بود.

 

پایان پیام/ 693