تدارک آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت/از برگزاری مسابقات کتابخوانی تا ارائه پادکست
تدارک آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت/از برگزاري مسابقات کتابخواني تا ارائه پادکست

تدارک آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت/از برگزاری مسابقات کتابخوانی تا ارائه پادکست

ميرزامحمدي، ضمن گراميداشت دهه کرامت به برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش به مناسبت اين ايام اشاره کرد و گفت: برگزاري مسابقات کتابخواني در مقاطع مختلف تحصيلي و تهيه و انتشار پادکست‌هاي مناسبتي از جمله فعاليت‌هايي است که براي دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ايم.
شناسه خبر : 38032 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

«احسان میرزامحمدی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: امسال برنامه‌های متعددی را برای فرهنگیان و دانش‌آموزان تدارک دیده ایم اما با توجه به اینکه دهه کرامت 1401 با ایام امتحانات مصادف شده در نتیجه عموم فعالیت ها در بستر فضای مجازی تعریف شده است و تنها بخشی از ویژه برنامه‌های این ایام بنا به شرایط به صورت حضوری برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: برگزاری پویش‌های «خورشید و ماه؛ از ماه قم تا خورشید خراسان»، «حفظ سوره‌های شمس و لیل هدیه به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)» از جمله فعالیت های وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت محسوب می شود.


نماینده آموزش و پرورش در ستاد کشوری دهه کرامت افزود: «ستارگان قرآنی» عنوان برنامه دیگری است که ویژه فرهنگیان و والدین حافظ قرآن برگزار می شود؛ این برنامه قرآنی در تداوم یک دوره سه مرحله ای است که دو دوره قبلی آن ویژه دانش آموزان قرآنی و خانواده‌های قرآنی برگزار شده بود.


وی افزود: همچنین حفظ 10 آیه موضوعی با هدف معرفی سیره قرآنی امام رضا(ع)، عنوان فعالیت دیگر وزارت آموزش و پرورش است. از سوی دیگر ویژه برنامه «به تو از دور سلام» عنوان فعالیتی بود که زیرمجموعه پویش «آفتاب کرامت» برگزار شد. در این برنامه دانش‌آموزان کلیپ یک دقیقه‌ای را تهیه کرده و در آن حرف دلشان را به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیان می کنند.


میرزامحمدی، در ادامه ارسال عکس از جشن‌های خانگی که دانش آموزان در این ایام دارند؛ مسابقات خاطره نویسی در 10 سطر، تهیه فیلم کوتاه از قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع)، را از دیگر فعالیت های وزارت آموزش و پرورش به مناسبت این ایام دانست.


وی ادامه داد: ارایه احادیث رضوی در قالب موشن گرافی، انتشار پادکست در کانال‌های مناسبتی وزارت آموزش و پرورش ، برگزاری همایش دهه کرامت در استان مرکزی (شهرستان ساوه)، برگزاری برنامه محتوامحور و الکترونیکی با موضوع عفاف و حجاب ویژه دختران و پسران متشکل از ارایه احادیث، سخنرانی و درس گفتار از دیگر فعالیت های ما به مناسبت دهه کرامت محسوب می شود.


میرزامحمدی تصریح کرد: سیره عملی امام رضا(ع)، عنوان طرح دیگری است که به صورت داستان‌واره به همت وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود. ما برای برگزاری این طرح سری کتاب هایی با عنوان «مصباح‌الهدی» ارایه کرده ایم که در این کتاب ها سبک و سیره زندگی معصومین(ع) آموزش داده می شود که برای مسابقه فوق کتاب «امام رئوف» محور قرار گرفته و گروه هدف دانش آموزان متوسطه اول و دوم هستند.