اکران مستند تولیدی عضو کانون «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم
اکران مستند تولیدی عضو کانون «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم

اکران مستند تولیدی عضو کانون «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم

گواهیان گفت: مستند «آورتین» به کارگردانی عضو کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» در سینمای جهرم اکران شد.
شناسه خبر : 1182582 تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: «آورتین» نام مستندی به کارگردانی «حسن وزیرزاده» عضو کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» است که مفتخر به کسب چند عنوان برتر در جشنواره های کشوری شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» افزود: مستند «آورتین» دریافت کننده مقام «سرباز وطن» در جشنواره «حقیقت» و برگزیده جشنواره «عمار» بوده است.

 

وی به جزییات این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: «آورتین» منطقه صعب‌العبور و کوهستانی در کرمان، در عین حال، مکانی مناسب و امن برای اشرار بوده و بعد از سال‌های جنگ ناامنی‌هایی در مناطق جنوب شرق کشور، از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان، توسط اشرار به وجود می‌آید.

 

گواهیان با اشاره به اینکه عمده‌ این اشرار از افراد فقیر روستاها بوده که برای سیر کردن شکم خود، به این راه روی آورده‌اند، عنوان کرد: در نهایت حل این مشکل به لشکر «41 سیدالشهدا (ع)»، به فرماندهی «حاج قاسم سلیمانی» سپرده‌ می‌شود.

 

وی با اشاره به اکران خصوصی «آورتین» در سینمای جهرم، عنوان کرد: به همت و تلاش کارگردان این مستند و همچنین همکاری معاونت فرهنگی شهرداری جهرم، مستند «آورتین» ویژه هنرمندان، بچه های مسجد و مسئولان در سینمای شهرستان جهرم اکران شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم گفت: جمعی از بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» نیز با حضور در سینمای جهرم، این مستند تاریخی را به نمایش نشستند.

 

به گزارش شبستان، مستند « آورتین» به کارگردانی «حسن وزیرزاده» و به تهیه‌کنندگی «اسرافیل کلیجی» از جمله آثاری است که در قالبی واقع‌گرا، به روایت سلحشوری و اقدامات جریان‌ساز سردار‌ سلیمانی می‌پردازد و مقطعی از رشادت‌های این مرد میدان را به تصویر می‌کشد که تاکنون کمتر شنیده شده یا اشاره‌ای به آن نشده است.

 

از سوی دیگر «آورتین»، روایتگر مردمی است که از نا امنی منطقه جنوب‌شرق کشور که از یکصد سال پیش تا اوایل دهه 70 شمسی ادامه داشته، به ستوه آمده و جان به لب شده‌اند.

 

«آورتین»، در عین ساختار مستند اما حکایتی چنان جذاب و دیدنی دارد که حتی آثار سینمای داستانگو که معمولا بیشتر مورد توجه مخاطب عام است، نیز فاقد آن هستند.

پایان پیام/ 691