بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد
بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

حضوری گفت: آیین بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد با حضور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد.
شناسه خبر : 1182583 تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: واقعه 15 خرداد در تاریخ ایران اسلامی به عنوان یک نقطه عطف ثبت و ضبط شده و پیامد اصلی آن در بلندمدت، پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم با اشاره به اینکه این قیام مردمی در پی دستگیری امام خمینی (ره) در قم به وقوع پیوست، افزود: در جریان این قیام، شماری از مردم قم کشته و مجروح شدند.

 

وی با یادآوری لزوم بازگویی و تبیین واقعه 15 خرداد عنوان کرد: بچه های مسجد کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» با برگزاری آیین بزرگداشت سالروز واقعه 15 خرداد، یاد و خاطره شهدای این رویداد تاریخی را گرامی داشتند.

 

حضوری عنوان کرد: در این آیین حجت الاسلام شهریاری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه جهرم نیز به بیان وقایع رخدادهای سال 1342 به ویژه قیام خونین مردم قم در 15 خرداد ماه پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ابتدای این مراسم نیز شرکت کنندگان با قرائت قرآن کریم، ثواب آن را به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و شهدای قیام 15 خرداد تقدیم کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» اظهار کرد: پیش از این نیز آیین دیگری ویژه بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری برگزار شد که در آن یاد و خاطره امام امت گرامی داشته شد.

 

وی گفت: این مراسم ویژه دانش آموزان و نوجوانان مسجدی برگزار شد که در آن حجت الاسلام شهریاری سخنرانی کرد و ذاکران اهل بیت (ع) نیز نوحه خوانی کردند.

 

پایان پیام/ 691