خراسان شمالی به استقبال پرچمداران خورشید طوس رفت
خراسان شمالي به استقبال پرچمداران خورشيد طوس رفت
همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت؛

خراسان شمالی به استقبال پرچمداران خورشید طوس رفت

‎ استان خراسان شمالي، امروز و در پنجمين روز از ايام دهه پربرکت کرامت، ميزبان سفيران بارگاه ملکوتي حضرت ثامن الحجج(عليه السلام) شدند و سر بر عطر متبرک ساحت قدسي حضرت علي بن الموسي الرضا (عليه السلام) گذاشتند.
شناسه خبر : 37998 تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خراسان شمالی، کاروان زیر سایه خورشید امروز یک‌شنبه 15 خرداد 1401 و همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت، ایام مبارک میلاد حضرت ثامن الحجج علیه السلام وارد استان خراسان شمالی شدند و در بدو ورود مورد استقبال مردم و امام جمعه شهرستان فاروج قرار گرفتند.


‎این کاروان که حامل پرچم متبرک رضوی است، در قالب  برنامه جشن های مردمی زیر سایه خورشید در برنامه های مختلف نقاط شهری و روستایی در شهرستان های  استان حضور می یابند و با سخنرانی و مداحی و مدیحه سرایی همراه شور و شعف عموم مردم در آستانه میلاد امام مهربانی خواهد شد.


‎«اصغر لنگری» مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی و رابط کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد در توضیح بیشتر و تشریح برنامه های آن گفت: جشن های مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف استان به ویژه نقاط محروم و کم برخوردار از امروز تا 21 خردادماه سال جاری که مصادف با 11 ذیقعده، سالروز میلاد سراسر نور و رحمت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است،  برنامه ریزی و اجرا می شود.


‪ ‬
‎وی افزود: کاروان خدام رضوی شامل یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه و به همراه سرپرست در قالب در تاریخ مقرر شده  میهمان استان خواهند بود و امروز نیز در نقاط مختلف فاروج حضور می یابند و همراه برنامه های این شهرستان می شوند.


‎وی اعلام کرد: خدام پس از شهرستان فاروج  و در صبح روز دوشنبه 16 خرداد در بجنورد و عصر همان روز میهمان مردم شهرستان راز و جرگلان خواهند بود.


‎لنگری ادامه داد: مردم شهرستان مانه و سملقان صبح سه شنبه ۱۷ خرداد و پس از آن و در عصر همان روز کاروان خدام در شهرستان گرمه مورد استقبال قرار می گیرند.


‎وی همچنین اضافه کرد: روز چهارشنبه ۱۸ خرداد عطر رضوی فضای شهرستان جاجرم را می آراید و شهرستان شیروان نیز در روز پنج شنبه ۱۹ خرداد میزبان پرچمداران رضوی خواهد شد.


‎لنگری همچنین به میزبانی عاشقان  حضرت امام رضا علیه السلام در شهرستان بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: جمعه ۲۰ خرداد مراسم جشن میلاد حضرت امام الرئوف در بجنورد برگزار می شود.


‎وی اختتامیه برنامه ها و برگزاری جشن روز میلاد امام مهربانی ها را در شهرستان اسفراین شنبه ۲۱ خرداد همزمان با 11 ذی القعده و فرا رسیدن میلاد حضرت شمس الشموس اعلام کرد.


‎لنگری، برگزاری مراسم عقد جوانان با حضور خدام رضوی، برپایی نشست های بصیرتی، تجلیل از خانواده های شهدا و عیادت از بیماران، و برگزاری جشن های محوری ایام دهه کرامت، تجلیل از افتخارآفرینان و تلاشگران فرهنگ رضوی از اهم برنامه های این ایام با حضور خدام آستان قدس رضوی نام برد.


 
‎گفتنی است، برنامه زیبای جشن های مردمی زیر سایه خورشید، به همت شبکه جوانان آستان قدس رضوی امسال پانزدهمین دوره برگزاری خود با همراهی مردم دلباخته اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت امام رضا علیه السلام و خواهر بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را در روزهای پربرکت دهه کرامت ثبت می کند.