تئاتر مسجد فرصتی برای انتقال پیام‌های اخلاقی و ارزشی به جامعه است
تئاتر مسجد فرصتی برای انتقال پیام‌های اخلاقی و ارزشی به جامعه است

تئاتر مسجد فرصتی برای انتقال پیام‌های اخلاقی و ارزشی به جامعه است

فدایی گفت: تئاتر مسجد فرصتی مناسب و بستری کارآمد برای انتقال پیام های اخلاقی و ارزشی به جامعه هستند.
شناسه خبر : 1182413 تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «سید حسین فدایی» در حاشیه  نخستین دوره از سلسله رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد ( محرابیان) ویژه مربیان منطقه دو ( استانهای مازندران و گلستان) که از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ساری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش به مربیانی که آمادگی آموزش در مساجد را دارند در اولویت کار ما قرار دارد تا بتوانند  علاقه‌مندان کار نمایشی در مساجد را هدایت کنند.

 

مدرس نخستین دوره از سلسله رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد ( محرابیان) ویژه مربیان منطقه دو ( استانهای مازندران و گلستان) افزود: این اقدام در سه مرحله مقدماتی (تئوری) در نیم روز، مرحله بعدی در دو روز برای آماده کردن بچه‌ها برای کار نمایشی، و مرحله بعدی در روز سوم اجرای نمایش است.

 

فدایی با بیان اینکه ایده آل ما برای بچه های مسجد این است که بدانند ما قرار است به‌جای صحنه در مسجد کار اجرا کنیم که اقدامی متفاوت است، گفت: در ابتدا باید تفاوت این نوع نمایش و تئاتر جا بیفتد،  بعد از آن اجرای در مساجد مختلف شهر است که جریان تئاتری را ایجاد میکند، ایده‌آل ما این است که به جایی برسیم که در هر هفته یک روز اجرای نمایش متناسب با فضای مسجد داشته باشیم.

 

این مدرس نمایش با اشاره به اینکه محتوای نمایش قابل اجرا در مسجد با مخاطبان مسجدی باید مسجدی باشد، اذعان کرد: موضوعات میتواند به مردم ربط داشته باشد، ما محدودیت سنی ایجاد نخواهیم کرد اما برای اجرای نمایش تفکیک سنی باید صورت بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به این روند برسیم که هر هفته در مسجد و شهر اجرا داشته باشیم مسجد به یک رسانه تئاتر مسجدی به یک رسانه ارزشی تبدیل میشود که ما می‌توانیم بسیاری از پیام‌های اخلاقی را از این طریق منتقل کنیم.

 

فدایی با بیان اینکه مساجد بستر مناسبی برای برنامه های تئاتر است، گفت: یچه های مسجدی باید به رشدی برسند که هم نمایشنامه و هم مربیان و هم آماده سازی  گروه های تئاتر در خود مساجد شکل بگیرد.

پایان پیام/ 286