چهارمین رویداد ملی فهما در سطح ۱۱۹۸کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران اجرا می شود
چهارمين رويداد ملی فهما در سطح ۱۱۹۸کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران اجرا می شود

چهارمین رویداد ملی فهما در سطح ۱۱۹۸کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران اجرا می شود

حجت الاسلام نعمتی از برگزاری چهارمین رویداد ملی فهما در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق از ۲۱خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: این رویداد با ۴۸ آیتم در بستر سامانه بچه های مسجد برگزار خواهد شد.
شناسه خبر : 1181901 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری حجت الاسلام «رجب نعمتی» امروز(۱۲خرداد) در نشست با «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با کارکنان ستاد فهمای استان به شعار مسجد محوری دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: از افتخارات کانون های مساجد است که عالی ترین مقام دستگاه فرهنگ و هنر استان روزگاری مدیر کانون فرهنگی هنری در شهرستان آمل بوده است. 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه نوع نگاه ادارات شهرستان ها نسبت به کانون های فرهنگی هنری چالش مهمی در اجرای ماموریت های این ستاد است، گفت: امید است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه های شاخص این مجموعه را با بکاربستن ظرفیت کانون های مساجد شاخص استان برگزار نماید.

 

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۹۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد ۲۲شهرستان این خطه از شمال کشور فعالیت دارند، افزود: انتظار می رود بازدید مدیرکل ارشاد از فعالیت های کانون ها استمرار داشته باشد. 

 


حجت الاسلام نعمتی به توانمندی کارکنان ستاد فهمای استان اشاره و بیان کرد: استفاده از ظرفیت این کارشناسان در ماموریت های ارشاد اسلامی می تواند به ترویج و تعمیق آموزه های دینی در عرصه فرهنگ و هنر کمک کند.

 

وی خواستار استفاده از سرانه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای تقویت کانون های مساجد استان شد و گفت: کانون های مساجد استان آماده پذیرش برون سپاری فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر هستند.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و نماز ماموریت های ارشاد اسلامی استان است که به کانون های مساجد استان واگذار شده، افزود: این ماموریت های ارشاد است اما روسای ارشاد شهرستان ها برای همکاری با ستاد فهمای مازندران سر باز می زنند؛ که می طلبد این سلسه مراتب به ادارات تابعه طی مکاتبه ای اطلاع رسانی شود.

 

وی به فعالیت رابطین فهما شهرستانی اشاره و اظهار کرد: روسای ارشاد شهرستان ها برای ایجاد انگیزه بین رابطین ستاد فهما از بحث تشویق و اضافه کار استفاده کنند.

 


حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه جلسه شورای هماهنگی کانون های مساجد استان هر فصل باید با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار برگزار شود، اظهار امیدواری کرد این نشست ها با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با قوت برگزار شود. 

 

وی از برگزاری چهارمین رویداد ملی فهما در سه شبستان و ۱۲رواق از ۲۱خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: این رویداد با ۴۸ آیتم در بستر سامانه بچه های مسجد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام نعمتی به بحث تملک دارایی در شهرستان ها اشاره و بیان کرد: انتظار می رود این مهم با همراهی فرمانداری ها در شهرستان ها محقق شود.

پایان پیام/ 286