دهه کرامت در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)/ از برنامه‌های قرآنی تا برپایی جشن ویژه کودکان در هیات نوباوگان حسینی
دهه کرامت در آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع)/ از برنامه‌هاي قرآني تا برپايي جشن ويژه کودکان در هيات نوباوگان حسيني

دهه کرامت در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)/ از برنامه‌های قرآنی تا برپایی جشن ویژه کودکان در هیات نوباوگان حسینی

سليمي با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: برگزاري محافل و برنامه‌هاي قرآني و همچنين برپايي جشن ويژه کودکان در قالب هيات نوباوگان حسيني از جمله فعاليت‌هاي اين آستان مقدس در دهه کرامت به شمار مي‌رود.
شناسه خبر : 37940 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۵۹

«عباس سلیمی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: به همت خادمین حرم آن حضرت و در راستای سیاست‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت، مراسم ویژه این دهه در برنامه‌های مصوب آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) منظور و آغاز شده است.

معاون فرهنگی وروابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: آیین بزرگداشت دهه کرامت در این آستان مقدس از روز سه‌شنبه 10 خرداد با برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه مراسم دعای توسل بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شده است. همچنین روز چهارشنبه مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) برنامه جشن ولادت بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد.

وی افزود: همچنین روز پنج‌شنبه مراسم دعای کمیل پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، روز جمعه مراسم قرائت دعای ندبه و در ادامه طرح مسایل مربوط به سیره حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم نماز جمعه و شامگاه همین روز پس از اقامه نماز مغرب و عشا محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تصریح کرد: روز شنبه و همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) ویژه‌برنامه در آستان برگزار می کنیم؛ همچنین روز یکشنبه که مصادف با قیام 15 خرداد و همچنین روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان حمزه(ع) و طاهر(ع) بعد از اقامه نماز جامعت مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 16 خرداد مصادف با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ؛ مراسم غبارروبی ضریح حضرت امامزاده حمزه (ع) در آستان برگزار شده و در ادامه مراسم ویژه برافراشته شدن پرچم گنبد امامزادگان برگزار می شود.

 سلیمی افزود: در ادامه ویژه برنامه های آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مناسبت دهه کرامت؛ در روز سه شنبه 17 خرداد مراسم ویژه قرآنی با عنوان کرسی تلاوت بانوان قرآنی به همراه قرائت دعای توسل برگزار می شود. 

وی اظهار کرد: همچنین روز چهارشنبه 18 خرداد نیز کارگاه آموزشی مهارت‌های خانواده؛ پنجشنبه 19 خرداد قرائت دعای کمیل؛ شامگاه جمعه 20 خرداد که مصادف با شب ولادت حضرت امام رضا(ع) است پس از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه ولادت حضرت را برگزار می کنیم. 

سلیمی گفت: در ادامه و به مناسبت روز شنبه 21 خرداد که مصادف با یازدهم ذی القعده و روز ولادت امام رضا(ع) است، جشن ویژه کودکان در قالب «هیات نوباوگان حسینی» از ساعت 16 برگزار شده و ویژه برنامه ولادت ثامن الحجج(ع) به عنوان حسن ختام برنامه‌های دهه کرامت در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  به عنوان قبله تهران خواهد بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: البته علاوه بر فعالیت های مذکور به مناسبت ولادت حضرت امام رضا(ع) مسابقه فرهنگی «امام رئوف» نیز در بستر فضای مجازی برگزار می شود که علاقه مندان می توانند برای دریافت و ارسال پاسخنامه به نشانی ادمین شبکه های اجتماعی ذیل مراجعه کنند: 
Eitaa.com/FaAbdulazim
Sapp.ir/FaAbdulazim
و یا به دایرکت instagram.com/FaAbdulazim  پیام دهند.