ویژه‌برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در دهه کرامت/از «یک دقیقه منبر» تا حفظ سوره‌های «شمس» و «لیل»
ويژه‌برنامه‌هاي آموزش و پرورش براي دانش‌آموزان و فرهنگيان در دهه کرامت/از «يک دقيقه منبر» تا حفظ سوره‌هاي «شمس» و «ليل»

ویژه‌برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در دهه کرامت/از «یک دقیقه منبر» تا حفظ سوره‌های «شمس» و «لیل»

باقري با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت گفت: برگزاري برنامه محتوايي سبک زندگي با عنوان «يک دقيقه منبر» و حفظ سوره‌هاي «شمس» و «ليل» هديه به روح ثامن الحجج(ع) و کريمه اهل‌بيت(ع) از جمله اين فعاليت‌ها است.
شناسه خبر : 37874 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

«میکائیل باقری» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های برنامه های اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: امسال همزمان با آغاز این ایام که از روی چهارشنبه 11 تا دوشنبه 12 خرداد ماه ادامه دارد، فعالیت‌های مختلفی را برای دانش آموزان و فرهنگیان در نظر گرفته ایم.
 
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شعار محوری دهه کرامت 1401 با عنوان «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» تصریح کرد: علاوه بر این برای هرکدام از روزهای این ایام شعار خاصی طراحی شده است.
 

وی در ادامه برگزاری پویش «آفتاب کرامت» به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) را از جمله برنامه های این اداره کل به مناسبت دهه کرامت دانست و افزود: این پویش در چهار رشته شامل (به تو از دور سلام، برپایی جشن های خانگی ،خاطره نویسی و فیلم کوتاه) برگزار می شود.

 

باقری گفت: علاوه بر این اجرای طرح سیره عملی امام رضا (ع)، بارگذاری محتوای الکترونیکی با موضوع حجاب و عفاف، اجرای برنامه دهه کرامت و سبک زندگی دینی در قالب برنامه «یک دقیقه منبر» از دیگر فعالیت هایی است که به مناسبت این ایام در نظر گرفته شده است.

 
وی خاطرنشان کرد: همچنین پخش زنده مراسم شب های میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا(ع)، تبیین جایگاه و سیره عملی امام رضا () و حضرت معصومه (س)، پخش زنده محافل و هیئت های دانش آموزی در طول دهه کرامت، برگزاری  پویش از ماه قم تا خورشید خراسان، حفظ سوره های «شمس» و «لیل» هدیه به امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در طول دهه ایام کرامت، شروع مرحله سوم معرفی ستارگان قرآنی با معرفی فرهنگیان و والدین حافظ قرآن از  جمله مهم ترین برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه است.
 
باقری در پایان از آغاز فرآیند برگزاری مرحله کشوری هفتمین مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان  و چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان، به برکت ایام دهه کرامت خبر داد.