مسیر ایجاد ارتباط و پیوند بین جوانان و هنرمتعالی از مسجد است
مسير ايجاد ارتباط و پيوند بين جوانان و هنرمتعالي از مسجد است

مسیر ایجاد ارتباط و پیوند بین جوانان و هنرمتعالی از مسجد است

مديرکل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين تکريم و معارفه رييس جديد ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، گفت: مسير ايجاد ارتباط و پيوند بين جوانان و هنرمتعالي از مسجد است.
شناسه خبر : 37856 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، دکتر محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه رییس جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: ما هرچه داریم از حضرت امام راحل است، کسی که ما را دوباره به مسجد بازگرداند و ناآشنایان را با آن آشنا کرد.

وی افزود: مهم ترین رکنی که در طول تاریخ مساجد را سرپا نگاه داشته است ساختمان و بنای آن نبوده است بلکه آقا و امام مسجد بوده است. در زمان آقای بروجردی مردم از ساعت ها قبل می آمدند و در مسجد می نشستند.

دکتر شالویی، تصریح کرد: امروز باید توجه کنیم که مهمترین مسئله در مسجد و مرکز ثقل مسجد، «امام جماعت» آن است است که می تواند جاذبه داشته باشد. امروز مساجد ما به سوی پیری می روند و این یک حقیقت است. بنابراین باید از طریق برنامه ریزی های مختلف برای جذب جوانان چاره ای اندیشید و خوشبختانه حجت الاسلام خداداده (رییس جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور) با توجه به سابقه فعالیت و ارتباطات گسترده ای که با جوانان داشته اند می توانند در این عرصه گام های موثری بردارند.

وی تصریح کرد: حوزه هنری، تئاتر انقلاب و بسیاری از هنرهای دیگر همگی از مسجد شکل گرفتند و پایه گذاری شدند امروز نیز جریان هنری کشور باید از مساجد شکل بگیرد. امروز موضوع هنر تاثیرگذارترین موضوع در ارتباطات است. بنابراین لازم است در مسجد بین متدینین و هنر و همچنین بین جوانان و هنر متعالی پیوند ایجاد کرد و مسیر ایجاد این ارتباط و پیوند نیز از مسجد و کانون های مساجد می گذرد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع کرسی های اندیشه ورز گفت: ما هنوز این خواسته رهبری را محقق نکرده ایم و امیدواریم در این زمینه نیز گامی برداریم و در مساجد اندیشه و دیدگاه های حضرت امام و رهبری را دنبال کنیم.

در این مراسم حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده به عنوان ریاست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید سعادتی معاون راهبردی قرارگاه قرب و جمعی از معاونان و مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به ایشان اعطا شد.

 همچنین از زحمات چهار ساله حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی رییس پیشین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تقدیر و تشکربه عم آمده و حکم انتخاب ایشان از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور وزیر به وی تقدیم شد.