برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت دهه کرامت/استان کردستان محور برنامه‌های تقریب‌محور داخل کشور
برنامه‌هاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به مناسبت دهه کرامت/استان کردستان محور برنامه‌هاي تقريب‌محور داخل کشور

برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت دهه کرامت/استان کردستان محور برنامه‌های تقریب‌محور داخل کشور

ملکي با اشاره به فعاليت‌ها و ويژه‌برنامه‌هاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: امسال استان کردستان ميزبان برنامه‌هاي وحدت‌محور استاني خواهد بود.
شناسه خبر : 37802 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۰

«روح‌الله ملکی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه رسالت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگرفته از فرامین پیامبر اکرم(ص) و حضرات معصومین (ع) نسبت به مساله ایجاد وحدت و همبستگی میان امت اسلام است، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) نسبت به مولفه تمدن نوین اسلامی و اهتمام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نسبت به تحقق این مساله، گام‌های مختلفی طی این سال ها برداشته شده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری سلسله فعالیت‌های متعدد مجمع در دهه کرامت اشاره داشت.


نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بزرگداشت دهه کرامت افزود: امسال با توجه به اینکه شعار دهه کرامت (خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه) اعلام شده است تلاش کردیم تا فعالیت‌هایی که در سطح کشور برنامه‌ریزی می‌شود ناظر به این شعار باشد.


وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در داخل و خارج از کشور دفتر نمایندگی دارد، تصریح کرد: با هماهنگی رایزنان فرهنگی در کشورهای اسلامی؛ سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که در داخل کشور اجرا می کنیم برای سایر کشورها با همین سبک و محتوا در ایام دهه کرامت همچون سنوات گذشته ارایه خواهیم کرد.


ملکی برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت تقریب در سطح استان‌های مختلف با موضوع «وحدت از نگاه امام رئوف» را به عنوان فعالیت دیگر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دهه کرامت برشمرد و افزود: همچنین نشست‌های علمی «امت همدل» عنوان برنامه دیگری است که با محوریت تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود؛ از سوی دیگر در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) نشستی با عنوان «امام خمینی (ره) پیام آور وحدت و همدلی) برگزار خواهد شد.
 

مدیر کل انتشارات و امور هنری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اینکه برنامه‌های مجمع در دهه کرامت 1401 در داخل کشور استان‌محور خواهد بود، گفت: استان کردستان امسال محور برگزاری برنامه‌های مجمع در عرصه وحدت است که در این راستا ویژه‌برنامه‌ای در شهر سنندج با عنوان وحدت برگزار می کنیم که این برنامه با حضور اقلیم کُرد کردستان و اقلیم کُرد عراق برپا می‌شود؛ در این مراسم ضمن بررسی ابعاد مختلف وحدت، نگاه و سیره امام رضا(ع) در این عرصه نیز بررسی می شود.


وی افزود: برنامه دوم در سطح استان کردستان تقدیر و تجلیل از پیشگامان تقریب است که در این راستا یک برگزیده از اهل سنت و یک برگزیده از تشیع که فعالیت های متعددی در عرصه تقریب داشتند با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقدیب مذاهب اسلامی، تقدیر خواهند شد. همچنین تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت (شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای ترور) با حضور دبیر کل مجمع در استان کردستان از دیگر فعالیت‌ها است که این برنامه در استان‌های دیگر نیز به صورت همزمان یا با تفاضل چند روز برگزار می شود.


مدیر کل انتشارات و امور هنری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین در راستای تداوم رزمایش مواسات و همدلی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در یکی از شهرستان‌های کم‌برخوردار استان کردستان ‌جهت اهدای بسته‌های معیشتی حضور می یابد.


وی در ادامه گفت: آذین بندی و برپایی ایستگاه های صلواتی در شهرستان ها با همراهی خیرین اهل سنت؛ برگزاری جشن‌های دهه کرامت با تکیه بر فعالیت‌های مردمی، چراغانی مساجد به ویژه مساجدی که به نام امام رضا(ع) هستند از دیگر فعالیت‌ها محسوب می شود.


نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بزرگداشت دهه کرامت همچنین برگزاری جشن‌های محلی و استانی با تکیه بر فرهنگ و آداب رسوم مناطق مختلف را به منظور گرامیداشت دهه کرامت از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این ایام برشمرد و افزود: دبیر کل مجمع در یکی از این برنامه ها حضور خواهد یافت.


وی در پایان از برگزاری مسابقه شعر کوتاه با عنوان «دهه کرامت از نگاه پیروان مذاهب اسلامی» خبر داد و افزود: فراخوان این مسابقه با موضوع بررسی شخصیت امام رئوف حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) و بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) چندی قبل اعلام شد که پس از بررسی آثار برگزیدگان آن اعلام می شوند.