برگزاری مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
برگزاری مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

برگزاری مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

مراسم شب شعر «مقاومت و پایداری و خاطره فتح بهشت» ویژه بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مسجد الزهراء(س) کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.
شناسه خبر : 1178962 تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۹

«محمدجعفر شفیعی» ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: گرامیداشت سوم خرداد ماه و تبیین آن در جامعه امروزی امری ضروری است چرا که این پیروزی با دست خالی و با ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام حاصل شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: آزادسازی خرمشهر نماد پایمردی، ایستادگی و مقاومت مدافعان خونین‌شهر بود که نه تنها در دوران دفاع مقدس الگویی برای رزمندگان بودند، بلکه امروز نیز در جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن می‌توانند الگویی برای ملت ایران باشد تا خرمشهرهای پیش‌رو را با سرعت و شکوه هر چه تمام‌تر فتح کنند و در این راه پرپیچ‌ و خم و پرتلاطم ناامید نشوند چراکه پیروزی از آن ملت بزرگ ایران است.

وی، مهمترین عنصر پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را حضور و مشارکت مردم، ایمان و توکل به خدا و حرکت در خط ولایت دانست و خاطر نشان کرد: در پیچیده‌ترین جنگی که استکبار جهانی در قالب جنگ ادراکی و اعتقادی علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه نسل نوجوان و جوان آغاز کرده، سعی دارد تا باورها و اعتقادات ملت ایران را مخدوش کند که در این عرضه جهاد تبیین و روشنگری با تلاش مضاعف اصحاب فرهنگ و رسانه بسیار مهم و ضروری است.

شفیعی با بیان اینکه سوم خرداد از نظر انتقال و ترویج تفکر مقاومت و ایثار به نسل نوجوان و جوان کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: پیروزی، امنیت، آسایش و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون دلاوری شهدای والامقام و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده که باید همیشه یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم.

وی یادآور شد: در این برنامه جمعی از شاعران سروده های خود را و همچنین خاطره گویان در وصف آزاد سازی خرمشهر و دلاورمردی رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر دفاع مقدس قرائت کردند و عباس قاسمی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس به روایتگری و خاطره‌گویی دوران جنگ پرداخت.

پایان پیام/ 130