خراسان شمالی میزبان پانزدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید
خراسان شمالي ميزبان پانزدهمين دوره جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد
همزمان با ایام دهه کرامت؛

خراسان شمالی میزبان پانزدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید

مسئول جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد در خراسان شمالي خبر داد: اهالي اين استان ميزبان سفيران بارگاه ملکوتي حضرت ثام الحجج(عليه السلام) همزمان با ايام دهه کرامت مي شوند.
شناسه خبر : 37640 تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی و رابط کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد با اعلام این خبر به جزییات آن اشاره کرد و گفت: مردم مناطق مختلف استان از 15 تا 21 خردادماه سال جاری میزبان پرچمداران حریم امن رضوی خواهند بود.

وی در ادامه افزود: پنج تن از خادمین حرم شریف رضوی شامل یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه و به همراه سرپرست در قالب کاروان اعزامی خدام بارگاه امام هشتم (علیه السلام)  میهمان استان خواهند بود.

وی در تشریح برنامه ها نیز اعلام کرد:  در بدو ورود و ابتدا شهرستان فاروج صبح روز یکشنبه ۱۵خرداد ماه به استقبال کاروان خدام رضوی می رود و پس از آن دوشنبه ۱۶ خرداد شهرستان راز و جرگلان میزبان خواهد بود.

لنگری ادامه داد: مردم شهرستان مانه و سملقان  صبح سه شنبه ۱۷ خرداد و پس از آن و در عصر همان روز کاروان خدام در شهرستان گرمه مورد استقبال قرار می گیرند.

وی همچنین اضافه کرد: روز چهار شنبه ۱۸ خرداد عطر رضوی فضای  شهرستان جاجرم را می آراید و شهرستان شیروان نیز در روز پنج شنبه ۱۹ خرداد میزبان پرچمداران رضوی خواهد شد.

لنگری همچنین به میزبانی عاشقان  حضرت امام رضا (علیه السلام) در شهرستان بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: جمعه ۲۰ خرداد مراسم جشن میلاد حضرت امام الرئوف در بجنورد برگزار می شود.

وی اختتامیه برنامه ها و برگزاری جشن روز میلاد امام مهربانی ها را در شهرستان اسفراین شنبه ۲۱ خرداد همزمان با 11 ذی القعده و فرا رسیدن میلاد حضرت شمس الشموس اعلام کرد.

لنگری، برگزاری مراسم عقد جوانان با حضور خدام رضوی، برپایی نشست های بصیرتی، تجلیل از خانواده های شهدا و عیادت از بیماران، و برگزاری جشن های محوری ایام دهه کرامت، تجلیل از افتخارآفرینان و تلاش گران فرهنگ رضوی از اهم برنامه های این ایام با حضور خدام آستان قدس رضوی نام برد.

پایان/