نشان طیب خدمت رضوی به فعالان و تولیدکنندگان خراسان شمالی اهداء می شود
نشان طيب خدمت رضوي به فعالان و توليدکنندگان خراسان شمالي اهداء مي شود
با هدف ارتقاء کیفیت بخشی به فعالیت ها؛

نشان طیب خدمت رضوی به فعالان و تولیدکنندگان خراسان شمالی اهداء می شود

نشست هماهنگي برگزاري پانزدهمين دوره جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد با حضور رابطان جوان و مسجدي اين طرح در شهرستان هاي مختلف استان خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 37635 تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «محمد اکبرزاده»، دبیرکانون های خدمت رضوی در استان خراسان شمالی در این نشست و در جمع این رابطین جوان که همگی از فعالان کانون های مساجد استان  به شمار می روند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم ارزشمند و والامقام حضرت آیت الله فاطمی نیا، تسلیت رحلت آن عالم اثرگذار، گفت: از ویژگی های بارز ایشان این بود که هر آنچه را که توصیه میکرد و میگفت خودابتدا به آن عمل می کرد.

وی در ادامه نکاتی چند در خصوص اهمیت دهه کرامت و هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های استقبال از خادمین بارگاه مقدس رضوی در این استان بیان کرد و گفت: از آنجا که برنامه ها با سالروز رحلت امام خمینی (ره) مقارن است،این موضوع فرصت مغتنمی برای تبیین اندیشه های امام در برنامه های این دهه ایجاد می کند.

وی همچنین به موضوع جهاد تبیین و اهمیت این مهم نیز اشاره کرد و گفت: پرداختن به شخصیت  امام راحل در برنامه های دهه کرامت به طور دقیق می تواند تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی ِ انقلاب اسلامی ایران و دفاع از دستاوردهای آن تحقق بخشد.

اکبرزاده،  خدمت به ترویج فرهنگ رضوی و  قدم نهادن در راه امام هشتم را موهبتی بی تکرار خواند و توصیه کرد:  تلاش کنیم با همدلی و وحدت رویه در کیفیت بخشی به برنامه ها، چهره زیبا و برنامه های ارزشمندی در دهه کرامت اجرا شود.

وی در ادامه باردیگر باتاکید بر کیفیت محتوایی و اجرای برنامه های در دهه کرامت، از طراحی و اعطای «نشان طیب» برای فعالیت ها از سوی استان قدس رضوی خبر داد و گفت: این نشان که کار مطالعاتی آن به اتمام رسیده که در  استان خراسان شمالی در کنار استان های اصفهان و یزد به طور پایلوت اجرا می شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: برای اعطای این نشان فعالیت های تولیدی و محتوایی و به طور کلی خدمت ها در بخش های مختلف با در نظر گرفتن 5 ویژگی حلیت، سلامت، برکت اصالت و جذابیت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا(علیه السلام) در شهرستان ها به صورت محوری و دعوت از سخنرانان برجسته در نشست های بصیرتی، تجلیل از فعالان و اهداء جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج آسان با حضور خدام رضوی را به اهم فعالیت ها اضافه کرد.

 

«اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی در ابتدای جلسه از حضور خدام رضوی در تاریخ 15 تا 21 خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: 8 شهرستان استان با اولویت مناطق روستایی میزبان سفیران امام هشتم (ع) در دهه کرامت خواهد بود.

پایان/