رویداد ملی فهما یک شبکه عظیم مردمی در کشور ایجاد کرده است
رويداد ملي فهما يک شبکه عظيم مردمي در کشور ايجاد کرده است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

رویداد ملی فهما یک شبکه عظیم مردمی در کشور ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني در آيين پاياني رويداد ملي فهما و انتخاب مشهد مقدس به عنوان پايتخت فرهنگ و هنر مساجد ايران اسلامي اظهار کرد: رويداد ملي فهما يک شبکه عظيم مردمي در کشور ايجاد کرده است.
شناسه خبر : 37523 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین پایانی رویداد ملی فهما صبح امروز (جمعه 23 اردیبهشت) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ «محمودرضا برازش» مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در محل مجتمع فرهنگی «آفتاب ولایت» مشهد مقدس برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی فهما طی سخنانی اظهار کرد: افتخار می کنیم به اسم بچه های مسجد که نامش را نیز ثبت کرده‌ایم، فعالیت می کنیم. خداوند در قرآن می فرماید: اگر‌ می‌خواهید به سوی من دعوت کنید با حمکت و موعظه احسن باشد؛ حُسن،‌ جمال و زیبایی یعنی هنر، خداوند می فرماید: اگر میخواهید به سوی من دعوت کنید با هنرمندی و لطفات و دقت و عقل باشد.


رئیس ستاد فهما در ادامه به سفر تبلیغی خود به سریلانکا اشاره کرد و گفت: بیست سال قبل حدودا سال های 2000 یا 2002 بود که به عنوان مبلغ به سریلانکا دعوت شدم و در جلسه ای که در ماه مبارک رمضان با حضور خبرنگاران مسلمان برگزار شد؛ یکی از خبرنگاران مسلمان پشت تریبون ایستاد و گفت: اگر می خواهیم موفق شویم باید از جمهوری اسلامی ایران تقلید کنیم.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: پس از پایان سخنرانی این خبرنگار از او سوال کردم در جمهوری اسلامی چه چیزی برای شما مهم است که این چنین گفتید؟ پاسخ داد: رهبری و مردم. مجددا پرسیدم چرا شما این کار و راه را انجام نمی‌دهید؟ پاسخ داد: ما رهبر و مردمی مثل شما نداریم.

وی بیان کرد: امروز شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است یعنی مردم به میدان آمده اند و برای مردم کار کردن یعنی بازگشت به همان اقتدار؛ لذا گام‌های استواری را در پیش رو داریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اساس انقلاب اسلامی از مسجد است و ما نمی توانیم انقلاب را پایداری کنیم و مسجد را نبینیم، مگر می شود جمهوری اسلامی بدون مسجد فعالیت کند؟ قطعا مسجد در راس امور است.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه ما برای مسجد اهمیت ویژه ای قائل هستیم، گفت: رویداد ملی فهما فقط یک اسم نیست بلکه یک زیست بوم است که ۲۶ هزار کانون اخبار خود را در این سامانه بارگذاری می کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره از رویداد ملی فهما ۳۸ هزار اثر در سامانه بارگذاری شد، افزود: رویداد ملی فهما یک شبکه عظیم مردمی ایجاد کرده که از میان 26 هزار کانون کشور ۲۰ هزار کانون در سومین رویداد ملی شرکت کردند.

رئیس ستاد فهما گفت: کانون های مساجد ظرفیت عظیمی برای جمهوری اسلامی داشته و قابلیت کپی برداری برای تمام کشورهای اسلامی است. فعالیت کانون ها بر اساس هنر و فرهنگ شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در رواق فیلم، نمایش، ترنج، کتاب، دانش، کارآفرینی و دیگر رواق ها، اعضای کانون ها فعالیت های خود را ثبت می کنند و ما موظف هستیم برای آنها تسهیل گری کنیم.

رئیس ستاد فهما با اشاره به اینکه امروز فضای بسیار خوبی در خصوص کانون‌های مساجد با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، افزود: خراسان رضوی به عنوان پایتخت فهما انتخاب شده و کانون های این استان بر اساس شاخصه های موجود توانسته اند این عنوان را کسب کنند.

وی گفت:۴ هزار گروه سرود و ۳ هزار گروه نمایش داریم که سرمایه عظیم کشور در مساجد است و باید در راستای مهارت افزایی آنها تلاش کرد همچنین باید از ظرفیت پایتخت فهما استفاده مطلوب کنیم

گفتنی است در این مراسم مشهد مقدس به طور رسمی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی (فهما) معرفی شده و در ادامه در قالب سه بخش از 24 کانون شایسته تقدیر ویژه؛ 10 کانون رابط برتر؛ 7 کانون امتیاز برتر؛ 8 کانون برتر رویداد ملی ایران قوی؛ 13 کانون برتر و یک کانون برگزیده کشوری در رواق همدلی تقدیر به عمل آمده و در ادامه از خانواده شهدای رمضان حرم رضوی و جانباز این واقعه جانگداز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

کلمات کلیدی: پايتخت فهما مشهد مقدس