رویداد ملی فهما ظرفیتی برای معرفی توانمندی‌های بچه‌های مسجد است
رويداد ملي فهما ظرفيتي براي معرفي توانمندي‌هاي بچه‌هاي مسجد است
دبیر رویداد ملی فهما؛

رویداد ملی فهما ظرفیتی برای معرفی توانمندی‌های بچه‌های مسجد است

طاهريان با بيان اينکه در سال ۱۴۰۰ قريب به ۳۸ هزار اثر در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، ديني به سومين رويداد ملي فهما رسيد، گفت: اين رويداد ظرفيتي براي معرفي توانمندي‌هاي بچه‌هاي مسجد است.
شناسه خبر : 37520 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین پایانی رویداد ملی فهما صبح امروز (جمعه 23 اردیبهشت) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل مجتمع فرهنگی «آفتاب ولایت» مشهد مقدس برگزار شد.

«مرتضی طاهریان» در این آیین طی سخنانی اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از ماه مبارک رمضان و در آستانه دهه مبارک کرامت این توفیق را پیدا کردیم که در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) میزبان جمعی از خوبان ایران اسلامی باشیم؛ عزیزانی که خالصانه و فقط برای رضای خدا در مکان مقدسی چون مسجد در حال خدمت هستند.


دبیر رویداد ملی فهما افزود: امید داریم این جلسه مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) و شما بزرگواران قرار بگیرد و ما توانسته باشیم میزبان شایسته ای برای شما عزیزان و بزرگواران‌ بوده باشیم.


وی ادامه داد: حجت الاسلام ارزانی، ریاست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با عشق در عرصه خدمت به مسجد و بچه های مسجد تلاش کردند تا با برگزاری سلسله رویداد های ملی فهما، بخش اندکی از ظرفیت های عظیم بچه های مسجدی را بتوانیم نشان دهیم.


طاهریان گفت: راگر بخواهم رویداد ملی فهما را در یک کلام تعریف کنم این رویداد ظرفیتی برای معرفی توانمندی های بچه های مسجد است و افتخار می کنیم که امروز این رویداد با شعار به توان مردم برگزار شد.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸ هزار اثر در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دینی به دست ما رسید که آثار ارسالی مرهون تلاش های اعضای کانون های مساجد است که ما معتقدیم قطره ای از دریای توانمندی آنها است.


‌طاهریان در پایان بابراز امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نزدیک در خدمت سایر منتخبان کشوری فهما باشیم.


گفتنی است در این مراسم مشهد مقدس به طور رسمی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی (فهما) معرفی شده و در ادامه در قالب سه بخش از 24 کانون شایسته تقدیر ویژه؛ 10 کانون رابط برتر؛ 7 کانون امتیاز برتر؛ 8 کانون برتر رویداد ملی ایران قوی؛ 13 کانون برتر و یک کانون برگزیده کشوری در رواق همدلی تقدیر به عمل آمده و در ادامه از خانواده شهدای رمضان حرم رضوی و جانباز این واقعه جانگداز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

کلمات کلیدی: مشهد مقدس پايتخت فهما