شکوه مادرانه ی مادر شهید فلک رفعت در قاب سه شنبه تکریم
شکوه مادرانه ي مادر شهيد فلک رفعت در قاب سه شنبه تکريم
با حضور دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور؛

شکوه مادرانه ی مادر شهید فلک رفعت در قاب سه شنبه تکریم

مراسم صميمانه تکريم مادر شهيد والامقام«خليل فلک رفعت»، در محل آرامگاه اين شهيد در دانشگاه دولتي بجنورد با حضور دبيرشوراي فرهنگ عمومي کشور و تني چند از مسئولان استاني برگزار شد.
شناسه خبر : 37496 تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مادر شهید والامقام «خلیل فلک رفعت»، شهیدی از خطه فرهنگی اصفهان که در محل مقبره الشهدای دانشگاه دولتی بجنورد آرام گرفته، امروز؛ چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه جاری، میهمان اهالی بجنورد بود و طی مراسمی با اهداء لوح یادبود و چند خط تکریم، از مقام صبر این مادر شهید قدردانی شد.

 

سید«مجید امامی»، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دکتر «محمد شیخ‌زاده»، سرپرست دانشگاه دولتی بجنورد و نیز تنی چند از اساتید و روسای دانشگاه های استان در این مراسم حضور داشتند و بر  مزار آن شهید گلگون کفن حاضر شدند و با قرائت فاتحه مادر شهید را همراهی کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مراسم  پس از شنیدن کلمات صبور این مادر شهید که به تازگی و در چند ماه اخیر یعنی دقیقا از آذرماه سال گذشته پیکر مطهر فرزند شهیدش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و پس از 39 سال انتظار مجال یافت تا دست بر صورت پسر بکشد، شهدا را منبع برکت خواند و گفت: نسل امروز نوجوانان و جوانان نیاز به آشنایی با فرهنگ شهدا و ایثار و شهادت دارند.

سید«مجید امامی»، از دست اندرکاران دانشگاه خواست تا محل مزار شهید فلک رفعت که همراه شهید گمنام دیگری از سال 98 در این مکان به خاک سپرده شدند را مبدل به کانون معنویت و فرهنگ دانشگاه سازند و افزود: با ساخت مقبره الشهدا و تبدیل آن به کانونی فرهنگی، زمینه ای فراهم شود تا بچه های ما بدانند شهدا با چه انگیزه قدرتمندی تلاش کردند و فاصله نسلی نوجوانان با شهیدان کم شود.

مادر شهید فلک رفعت هم در این میان با کلماتی که در پوششی از اشک و صبر سالها انتظار دیدار فرزند، پنهان بود، از خوشحالی اش برای محل دفن فرزند گفت و اضافه کرد: چند بار به من گفتند که اگر میخواهید مزار فرزندتان را از اینجا به اصفهان منتقل کنیم اما من با وجود اینکه برایم سخت است این دوری، اما به دلیل فضای دانشگاه و هم جواری بجنورد و فاصله کمش از حرم امام رضا(ع) نپذیرفتم.

وی با توصیه به اهمیت موضوع پرداختن به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مسئولان هم خواست تا فضا را برای انس جوانان و نوجوانان با شهیدان فراهم آورند.

این بانوی صبور ضمن قدردانی از جمع حاضر برای جهان اسلام و جوانان غیورش دست به دعا برداشت و از خدا پیروزی و عاقبت بخیری خواست.

شهید «خلیل فلک رفعت»، فرزند محمد از شهر اصفهان و لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) در سال ۶۱  در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید و در دانشگاه بجنورد به خاک سپرده شد.

همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با همراهی مسئولان فرهنگی استان به منزل شهیدان والامقام سید مرتضی و سید مجتبی نظم بجنوردی، از شهدای جان برکف، 8 سال دفاع مقدس رفت و به خانواده این دو شهید گلگون کفن ادای احترام کرد.

گفتنی است؛ شهید «سیدمرتضی و سیدمجتبی نظم بجنوردی» دو برادر بودند؛ سیدمرتضی در آغاز انقلاب فقط 10 سال سن داشت که در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد، سال 1360 با اینکه فقط 13 سال داشت و مسئولان بسیج از اعزام وی به جبهه جلوگیری می‌کردند، موفق شد به‌عنوان شاطر نانوا به جبهه برود و از این طریق راهش به جبهه هموار شد و از آن پس حضور گسترده‌ای در جبهه‌ها داشت ازجمله در والفجر 8 از میهن دفاع کرد.

مرتضی سال 1365 به دسته ویژه اخلاص در گردان نصرالله پیوست و آموزش‌های غواصی و ویژه را برای کربلای 4 طی کرد و در همین عملیات کربلای 4 سید مجتبی غواص بود و سید مرتضی آرپی جی زن دسته خط شکن اخلاص ، هردو در گردان نصرا… لشکر 5 نصر بودند و چهارم دی‌ 1365 این دو برادر سیدمرتضی در سن 18 سالگی و سیدمجتبی در سن 16 سالگی به فاصله چند ساعت، در عملیات کربلای چهار و در منطقه عمومی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پایان/