کانون‌های مساجد از ارکان موثر و جریان‌ساز فرهنگی هستند
کانون‌هاي مساجد از ارکان موثر و جريان‌ساز فرهنگي هستند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی؛

کانون‌های مساجد از ارکان موثر و جریان‌ساز فرهنگی هستند

حسين‌زاده با بيان اينکه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد عنصر پيشران در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هستند، گفت: کانون هاي مساجد از ارکان موثر و جريان‌ساز فرهنگي محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 37494 تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «محمد حسین‌زاده» در جریان برگزاری نشست خبری آیین پایانی رویداد ملی فهما و معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی (فهما) که امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد عنصر پیشران مساجد در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هسنتد، اظهار کرد: مساجد ارکان مختلفی دارند که شامل امام جماعت، پایگاه بسیج، هیئت امناء و کانون های مساجد است که در برخی از مساجد خیریه ها نیز حضور دارند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه این ارکان در کنار یکدیگر یک مسجد تراز انقلاب اسلامی را شکل می دهند، افزود: مسجد امروز یگانه سنگر فرهنگی و تربیتی است که خانواده ها با آرامش می توانند فرزندانشان را روانه این سنگر کنند و علاوه بر سلامت روحی و روانی فرزندان‌شان، نسبت به رشد فکری و تربیتی او در این سنگر امیدوار باشند.
 

وی ادامه داد: مسجد مکانی سالم با حضور عناصر تربیتی است، البته مکان های دیگری نیز برای رشد تربیتی در جامعه وجود دارد اما هیچکدام به سلامت مسجد نیست، مسجد سنگری است که از روز اول که پیامبر اکرم(ص) اقدام به احداث مسجدالنبی کردند آن را کانون تحولات اسلامی قرار دادند، و این سنگر تا به امروز و در طول قرن‌ها نقش آفرینی گسترده ای داشته است.
 

حسین زاده با تاکید بر اینکه مسجد در جریان انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشته است، تصریح کرد: امروز با وجود داشتن رقبای رسمی و غیر رسمی برای مسجد در جامعه و همچنین بسیاری از عناصر غیر فرهنگی که با نگاه متضاد فرهنگی در جامعه تلاش می کنند تا حضور نوجوانان و جوانان را در مسجد کمرنگ کنند اما مساجد موفقیت های بسیاری داشتند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: امروز در جامعه آسیب های فرهنگی اجتماعی وجود دارد اما باید دقیق ببینیم و منصفانه قضاوت کنیم و اگر جایی نوجوان ما دچار چالش است، آنها را مورد حمایت و راهنمایی قرار بدهیم.
 

وی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد از ارکان موثر و جریان ساز فرهنگی است، گفت: کانون های مساجد خراسان رضوی به لطف خدا و همت اعضای کانون ها توانستند در رویداد ملی فهما مقام برتر را کسب رده و مفتخر به دریافت عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران(فهما) شوند.