دستاوردهای مسجدی‌های دیار علویان در ماه رمضان/از توزیع بسته‌های معیشتی تا تجلیل از روزه‌اولی‌ها
دستاوردهاي مسجدي‌هاي ديار علويان در ماه رمضان/از توزيع بسته‌هاي معيشتي تا تجليل از روزه‌اولي‌ها

دستاوردهای مسجدی‌های دیار علویان در ماه رمضان/از توزیع بسته‌های معیشتی تا تجلیل از روزه‌اولی‌ها

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران در طول ماه مبارک رمضان فعاليت‌هاي مختلفي را رقم زدند که از جمله آنها توزيع بسته‌هاي معيشتي ميان نيازمندان و تجليل از روزه‌اولي‌ها بود.
شناسه خبر : 37399 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در طول ماه مبارک رمضان فعالیت‌های مختلفی داشتند؛ از برنامه های متعدد قرآنی، فرهنگی، کمک های معیشتی تا شرکت در آیین های مناسبتی و مذهبی از جمله شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور باشکوه در نماز عید سعید فطر و ... که هرکدام از آنها جنبه ای وسیع از ابعاد موثر حضور بچه های مسجد در جامعه را به نمایش گذاشت.

در راستای معرفی این سلسله فعالیت‌ها با تنی چند از مدیران کانون های مساجد استان مازندران گفت‌وگو داشتیم که در ادامه می خوانید:

 

«صالح نجفی»، مدیر کانون محمد رسول الله مسجد امام حسین تیرتاش گلوگاه گفت: این کانون در ماه ضیافت الهی برنامه های متعددی را انجام داد که از جمله آنها می توان به برگزاری جلسات منظم قرآن کریم، دوره های روخوانی و روان خوانی اشاره داشت. همچنین با هدف تشویق روزه اولی ها از نونهالان فعال مسجدی بعد از اقامه نماز عید فطر با اهدای جایزه و لوح تقدیر توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران تقدیر شد.

 

دستاوردهای مسجدی‌های دیار علویان در ماه رمضان/از توزیع بسته‌های معیشتی تا تجلیل از روزه‌اولی‌ها

 

همچنین «سید صالح موسوی نژاد»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای الیمون جویبار بیان کرد: نکوداشت شهداي خان طومان استان مازندران، برگزاري  نماز عيد سعيد فطر به امامت جماعت کانون حجت الاسلام باقري و شرکت اهالي روستاي اليمون در مسجد و حسينه شهداي اليمون، برگزاري کلاس اخلاق و احياي شب های قدر از فعالیت های این کانون در ماه مهمانی خدا بودند.

 

«رحمان طالارزاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آریج مسجد بقیه الله (عج) آمل اظهار کرد: اهدای جوائز به نوجوانان فعال در ماه رمضان در مسجد که از آینده سازان جامعه هستند یکی از فعالیت های این کانون بعد از برپایی نماز عید فطر به شمار می آید.

 

«عبدالمجید جهاندار»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید همت مسجد صاحب الزمان پالوجده چالوس گفت: برپایی نماز عيد سعيد فطر توسط حجت الاسلام «محمدنبی مردادی»، امام جماعت این کانون و با مکبري  حجت الاسلام  نعيمايي و شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس از جمله فعالیت های این کانون در ماه رضمن سال جاری به شمار می آیند.

 

«قدرت الله شیخ اعظمی»، مدیر کانون فرهنگی وهنری شهدا مسجد جامع چمستان از اهدای جوایز به فعالین نوجوان و... این مسجد بعد از اقامه نماز عید فطر جهت ترغیب آنها به پایگاه های الهی بر زمین خبر داد.

 

«محمد مشهدی محمدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری توفیق شهیدآباد بهشهر، برگزاری نمازعید سعید فطر و اهدا جایزه به نونهالان قرآنی فعال در ماه مبارک رمضان در روز عید فطر را از برنامه های این کانون ذکر کرد.

 

حجت الاسلام «سجاد امان»، امام جماعت مسجد جامع شهرستان کلاردشت، برگزاری همایش قرآنی در ماه مبارک رمضان، برگزاری  فوتسال، اهدای ۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان، برپایی محفل انس با قرآن واهدا جوایز نفیس به بانوان شرکت کننده در جلسات قرآنی، پخت و توزیع آش نذری، نقاشی روی پارچه توسط دانش آموزان، برپایی جشن قرآن در ماه مبارک رمضان به همراه نشست  سبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه های کانون فرهنگی وهنری عاشقان ولایت مسجد جامع شهرستان کلاردشت در ماه ضیافت الهی برشمرد.

 

«مصطفی بابوکوهستانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای دارکلا علیا چالوس، اهدای جوایز به نونهالان دختر و پسر در روز عید فطر و برگزاری مسابقه حفظ ۱۰ جزء از قرآن توسط نونهالان دختر و پسر را از جمله برنامه های این کانون در ماه مهمانی خدا بیان کرد.  

«مرتضی حسین زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد اعظم محمودآباد اظهار کرد: اهدای جوایز به روزه اولی ها و اقامه نماز عید سعید فطر در مسجد اعظم محمودآباد و برگزاری یادواره شهدا از جمله فعالیت های این کانون در ماه ضیافت الهی محسوب می شوند.

 

‏‏«سید جواد مهدوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عینعلی قنبریان گلیردی شهرستان جویبار با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی به همت این کانون در ماه رمضان از برپایی نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام «اسحاق منتظری» در فضای باز مسجد المهدی روستای گلیرد این شهرستان خبر داد.

 

«مرتضی ولی نیا»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نادر رضایی قائمشهر از برگزاری نماز عید سعید فطر وخطبه خوانی به همراه تکبیر درمسجد صاحب الزمانروستای فندری این شهرستان خبرداد و گفت: نماز فطر با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه استقبال گسترده جوانان و نوجوانان برپا شد و همچنین این کانون برنامه های دیگری را نیز برای الفت بیشتر با پرورگار انجام داد.

 

«محمدعلی باقری»، مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا با اشاره به فعالیت های متنوع صورت گرفته در این کانون در ماه ضیافت الهی از برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطربا حضور اقشار مختلف مردم به ویژه آینده سازان جامعه و خانواده های معزز و معظم شهیدان وایثارگران و مسئولین در مسجد زینبیه شهرستان نکا  به امامت حجت الاسلام باقری، امام جماعت مسجد زینبیه و نماینده ولی فقیه در بازرگانی منطقه ۲ کشور خبر داد و تصریح کرد: دراین مراسم معنوی و عبادی بر اطاعت از ولایت،  حفظ تقوا، دعا کردن در حق همدیگر، کمک به همنوعان و خدمتگزار مردم بودن وتلاش برای رفع مشکلات توسط  خطیب نماز عید فطر تاکید شد.

 

«حمیدرضا میرشکار»، مدیر کانون فرهنگی هنری سروش آمل اظهار کرد: شرکت تیم فوتبال این کانون در جام رمضان، ذبح گوسفند قربانی و توزیع آن بین خانواده های کم برخودار و برگزاری نماز عید فطر از جمله فعالیت های این کانون در ماه مبارک رمضان سال جاری بودند.

 

 

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر دیار علویان نیز برنامه های مختلفی را برای ماه رمضان انجام دادند تا هر چه بیشتر از فیوضات این ماه، بهره گیری لازم صورت گیرد.