نقش مهم مساجد در جهاد تبیین/ حمایت سازمان اوقاف از گروه‌های اقتصادی
نقش مهم مساجد در جهاد تبیین/ حمایت سازمان اوقاف از گروه‌های اقتصادی

نقش مهم مساجد در جهاد تبیین/ حمایت سازمان اوقاف از گروه‌های اقتصادی

در اجتماع بزرگ مسجدی‌ها و حوزویان ضمن اشاره به نقش مهم مساجد در علمیاتی شدن جهاد تبیین، بر حمایت سازمان اوقاف از گرو‌ه‌های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید شد.
شناسه خبر : 1166749 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۱

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجداجتماع بزرگ ائمه جماعات مساجد، مبلغان دینی و استادان و طلاب حوزه علمیه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، دبیر جامعه مبلغین، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مداح، رئیس اسبق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری، مدیر مدرسه علمیه امام الاقائم (عج) و امام جماعت نمونه مرکز رسیدگی به امور مساجد (امام جماعت مسجد جامع احباب الحسین علیه الاسلام اصفهانک) در حسینیه صاحب الزمانی خیابان مولوی تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در این مراسم با بیان اینکه چنین اجتماعی از ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی و مسئولان و مدیران و استادان و طلاب حوزه های علمیه، در حالی که این اجتماع بزرگ به صورت خودجوش و بدون حمایت هیچ دستگاه و سازمانی برگزار می شود، در سطح تهران و بلکه کشور، بی نظیر است، اظهار کرد: ما وظیفه داریم مرتبا مسائل روز ایران و جهان را با حضور مسئولان کشور با حضور مسجدی ها و حوزویان مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا به این صورت موضوع بصیرت که از کلید واژه های سخنان مقام معظم رهبری، ولی فقیه حکیم ما، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است، تحقق یابد.

 

مساجد نقطه امیدبخش نظام هستند

دبیر جامعه مبلغین افزود: مساجد با راهبری حوزویان و با مشارکت مبلغان دینی و خطبا و گویندگان و فعالان حوزوی نقطه اتکای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مایه امید همه به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظم تقلید و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وضعیت مدیریت جامعه مبلغین پس از درگذشت استاد شجاعی

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در ادامه به موضوع برگزاری منظم جلسات جامعه مبلغین، پس از کش و قوس های فراوان و برخی از مانع تراشی ها اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم آیت الله فلسفی، خطیب مشهور، همیشه میزبان ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی بود و پس از ایشان، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای شجاعی، این وظیفه خطیر را برعهده داشت و اکنون چند سالی است که با اعتماد ائمه جماعات مساجد و حوزویان به ویژه در سطح استان تهران، این مسئولیت بسیار مهم به ویژه در عصری که دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، به ویژه در راس آنان استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و با بازی گری وهابیت خبیث، بر عهده بنده است.

 

دبیر جامعه مبلغین ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که شاهد حضور شخصیت های بسیار مهم از ائمه جماعات مساجد بسیار فعال (همچون حجج اسلام والمسلمین مداح، امام جماعت مسجد رسول اعظم در منطقه پاسداران و بدری، امام جماعت مسجد جامع احباب الحسین منطقه اصفهانک تهران) در این جلسات هستیم. هرچقدر گردهم آیی های حوزویان و مبلغان دینی که سربازان جان بر کف امام زمان (عج) هستند، بیشتر شود، شاهد تقویت نهاد دین و مراکز مهمی همچون مساجد و هیئت های مذهبی هستیم.

 

راهکارهای عملیاتی شدن مطالبات رهبری مطالبات رهبری با تلاش مسجدی ها و حوزویان

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلین «سید مهدی خاموشی» در ادامه این نشست، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع ائمه جماعات مساجد و مبلغان و خطبا، گفت: ما باید در این نشست ها راه حل های عملیاتی برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری را طرح و برای چگونگی اجرای آنها به جمع بندی کاربردی برسیم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین، خطاب به ائمه جماعات مساجد و حوزویان حاضر در جلست، اضافه کرد: قطعا تک تک شما در عملیاتی شدن این مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش دارند.

 

حمایت سازمان اوقاف از شرکت های دانش بنیان

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای افزایش درآمدهای سازمان اوقاف و امور خیریه و تبدیل کردن این درآمدها به سرمایه ملی، اظهار کرد: ما از شرکت های دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید داخلی و مانع زدایی ها حمایت می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید مجتبی بدری» در حاشیه این نشست با بیان اینکه تلاش جامعه مبلغین به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، خطیب مشهور، در جمع کردن صد ها تن از ائمه جماعات مساجد، کار بسیار ارزشمندی است، گفت: این گونه اجتماعات که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا کمتر برگزار می شد، در هم اندیشی مسجدی ها و حوزوی ها خلل ایجاد کرده بود که واقعا باید از دست اندرکاران برگزاری این اجتماعات بزرگ تشکر کرد.

 

اهمیت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین

امام جماعت مسجد جامع احباب الحسین(ع) اصفهانک تهران اضافه کرد: همانطور که آقایان ادیب یزدی و خاموشی فرمودند: باید مهم ترین نتیجه این گونه اجتماعات، رسیدن به راهکارهای عملی برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از جمله در زمینه جهاد تبیین است.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان این اجتماع، پاسخگوی سوالات ائمه جماعات مساجد و سایر حوزویان در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه میزان پرداخت اجاره بهای برخی از موقوفات مساجد و آستان های مقدس بود.

پایان پیام/ 397