رمضان با فعالیت‌های ستادهای استانی فهما در سراسر کشور/از برپایی محافل قرآنی تا دستگیری از نیازمندان با سفره‌های کریمانه افطار
رمضان با فعاليت‌هاي ستادهاي استاني فهما در سراسر کشور/از برپايي محافل قرآني تا دستگيري از نيازمندان با سفره‌هاي کريمانه افطار

رمضان با فعالیت‌های ستادهای استانی فهما در سراسر کشور/از برپایی محافل قرآنی تا دستگیری از نیازمندان با سفره‌های کریمانه افطار

ستادهاي هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سراسر ايران اسلامي، با آغاز ماه مبارک رمضان فعاليت‌هاي متنوعي را برنامه‌ريزي کرده‌اند که از جمله مهمترين آنها مي‌توان به برپايي محافل قرآني، برپايي سفره افطار کريمانه براي عموم مردم و همچنين اقلام افطاري براي خانواده‌هاي نيازمند اشاره داشت.
شناسه خبر : 36732 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد به عنوان اصلی‌ترین مأمن و مأوای آموزش و نشر معارف قرآنی، دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، از برپایی جلسات تلاوت و جزء‌خوانی روزانه گرفته تا برنامه‌های تفسیر موضوعی که به فراخور شرایط و امکانات هر مسجد در سراسر کشور به منصه ظهور می رسد.


در این میان اما کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که نهادی برخاسته از دل مسجد هستند در ماه مبارک رمضان، پا به پای خانه‌های الهی اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلفی می‌کنند که هرکدام از آنها با محور گروه سنی کودک تا نوجوان و جوان، تلاش دارد قدمی هرچند کوچک برای اعتلای فرهنگ دینی در بهار قرآن بردارد.

البته ذکر این نکته ضروری است که هرکدام از استان‌های ایران اسلامی، به فراخور شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که در آن قرار گرفته‌اند، برنامه‌های متفاوتی را برای ماه ضیافت الهی تدارک دیده و در واقع با تنوع بی نظیری از آداب و رسوم رمضانی در سلسله فعالیت‌های این ایام در کانون‌های مساجد کشور مواجهیم. 

در ادامه و به منظور ارایه گزارشی از این فعالیت‌ها، گزیده‌ای از برنامه‌های ستادهای استانی کانون‌های مساجد را به مناسبت فرارسیدن شهرالله الاکبر می خوانید:


برگزاری طرح جلسه تلاوت قرآن با هدف الگوسازی در مساجد

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های ستاد فهما به مناسبت ماه رمضان 1443، تمرکز نسبت به برگزاری طرحی با محور برپایی جلسات تلاوت قرآن در سطح مساجد بود؛ گرچه که هرساله مسجد، میزبان روزه‌داران برای تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید به ویژه در ماه مبارک رمضان بودند و هستند، اما امسال ستاد فهما بر آن شد تا رنگ و بویی متفاوت به این برنامه داده و با نصب‌العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری نسبت به رونق هرچه بیشتر جلسات قرآنی؛ مبادرت به برگزاری جلسات تلاوت و استماع 30 تا 60 دقیقه‌ای در مساجد کنند.

بر پایه این گزارش: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها نسبت به برپایی جلساتی از این دست تاکید داشتند؛ از جمله در سال 1395 بیان کردند که: «جلسه برای قرآن بگذارید. این از جمله کارهایی است که اگر انشاالله انجام بگیرد و رواج پیدا کند و شما قرآنی ها- این کار، کار شما است. همت کنید و یک چنین مجالسی تشکیل بدهید، سرعت رشد حرکت قرآنی در کشور را افزایش خواهد داد و مردم را آشنا خواهد کرد. منظور از جمله تلاوت قرآن این است که جلسه ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند، قاری قرآن بنشیند آنجا یکساعت کمتر یا بیشتر قرآن بخواند، مستمعین هم فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند، بیایند و بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی موثر است».

بسته فعالیتی «مسجد خانه ذاکران خدا»


بسته فعالیتی ویژه ماه رمضان با عنوان «مسجد خانه ذاکران خدا» به میزبانی ستاد فهما استان اصفهان و در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور اجرایی می‌شود.


بر پایه این گزارش، برگزاری جلسات سنتی قرآن، جلسات جزء خوانی، برگزاری مرحله کانونی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، مسابقات کتابخوانی، سه‌شنبه‌های تکریم، برپایی ایستگاه‌های افطاری ساده، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) از جمله این فعالیت ها محسوب می شود.

برگزاری دوره آموزشی و مطالعاتی از کتاب «طرح اندیشه اسلامی در قرآن»

همچنین همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اصفهان اقدام به برگزاری دوره آموزشی و مطالعاتی بر اساس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ بازخوانی سلسله جلسات استاد سید علی حسینی خامنه‌ای در مشهد مقدس-مسجد امام حسن مجتبی (ع) رمضان المبارک 1253 شمسی» کرده است.


بر پایه این گزارش، دوره مذکور در قالب 30 جلسه وبیناری ویژه برادران و خواهران برگزار شده و مهلت ثبت نام تا 20 فروردین اعلام شده است.

 

این دوره از 14 فروردین ماه تا 12 اردیبهشت 1401 ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، مراکز فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت بسیج، با تدریس حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی محمدی» برگزار شده و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به نشانی Isfahan.fahma.org مراجعه کنند.

قم مقدسه؛ میزبان فعالیت‌های رمضانی کانون‌های مساجد 
 

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم، دیار میزبان از مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع)، امسال همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی را تدارک دیده است که از جمله آنها می توان به برگزاری جشنواره «گلبانگ محمدی» به همت ستاد فهما شهر مقدس قم و با مشارکت کمیته مردمی ستاد توسعه فرهنگ قرآنی این استان اشاره داشت.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در مورد این جشنواره به ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) گفت: این جشنواره با هدف استعدادیابی و ارتقای سطح قرآنی قاریان، موذنین و مکبرین مساجد استان در دو بخش دوره های آموزشی تخصصی حضوری و مجازی و مسابقه (در سه رشته قرائت تقلیدی، اذان و تکبیر) برگزار می شود.

وی به شرایط عمومی حضور در جشنواره گلبانگ محمدی اشاره کرد و افزود: این جشنواره ویژه طلاب، مربیان قرآنی، مکبرین و موذنین مساجد در مقاطع سنی کمتر و بالاتر از 15 سال است که شرکت کنندگان علاوه بر دریافت گواهی شرکت در دوره از جوایز ارزنده این جشنواره بهره مند خواهند شد.

 

مدیر ستاد فهما استان قم در ادامه به برگزاری دوره آموزشی «زیباخوانی نماز» به عنوان فعالیتی دیگر ستاد هماهنگی کانون های مساجد این استان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این دوره با حضور قاری بین المللی «علی اصغر شعاعی» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی زیباخوانی نماز ویژه طلاب و مربیان قرآن برگزار شده و به شرکت کنندگان در صورت قبولی در آزمون نهایی، گواهی دانشگاهی اعطامی شود.

رمضان در کانون‌های مساجد استان ایلام

ستاد فهما استان ایلام بسته فعالیتی پر و پیمانی را تدارک دیده است؛ اما این برنامه‌ها امسال در سطح استان نمود بیشتری دارد چراکه طبق اعلام «علی هوشمند» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دینی ایلام در نیمه اول ماه مبارک رمضان به همت ستاد فهما این استان برگزار خواهد شد.



هوشمند عنوان کرده بود که طی نشست های هماهنگی با کانون های مساجد و موسسات قرآنی، برنامه های فرهنگی و دینی ماه مبارک رمضان در دو بخش تقسیم بندی و تعیین ماموریت شده است  که در نیمه  اول ماه مبارک کانون های مساجد با توجه به پایگاه‌های متعدد و گستره عظیمی که در سطح استان دارند  محور برنامه های قرآنی و معرفتی این ایام قرار بگیرند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، همچنین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، حضور و بازدید از کانون‌های فعال و شاخص استان به ویژه در  نقاط محروم و آسیب پذیر، توزیع بسته های معیشتی حمایتی، در حوزه خدمات اجتماعی در کنار سایر برنامه های معرفتی و نرم افزاری در حوزه فرهنگ و معارف ماه مبارک رمضان، توزیع کتاب، ادعیه مهر متبرک را  از جمله دیگر برنامه هایی برشمرد که  با محوریت کانون های مساجد در استان ایلام برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

اجرای طرح استانی «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در سطح کانون‌های فهما استان ایلام

علاوه بر فعالیت‌های فوق، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت‌وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، به مناسبت فرارسیدن ماه مبار رمضان اعلام کرده بود که در راستای بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  برنامه‌های قرآنی خود را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با حضور پرشور جوانان و نوجوانان آغاز کرده‌اند.

اجرای طرح استانی «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در سطح کانون های فهما استان ایلام

 

مدیر ستاد فهما استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محور فعالیت‌های قرآنی و طرح استانی هر مسجد یک پایگاه قرآنی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس‌های احکام، اخلاق و تفسیر قرآن، آموزش‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های قرآنی کانون های مساجد ایلام به شمار می‌رود.


انعکاس فعالیت‌های بچه‌های مسجد در برنامه زنده «سحرخیزان» از سیمای استانی خوزستان

با آغاز ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های اهل مسجد دوچندان می‌شود. ستاد فهما استان خوزستان نیز با هدف انعکاس این سلسله فعالیت‌ها با هماهنگی‌های به عمل آمده در راستای انعکاس تلاش و زحمات بچه‌های مسجد وارد شد.


در این راستا حجت الاسلام «مرتضی همت‌پور» با تهیه کننده برنامه تلویزیونی (سحر خیزان) دیدار کرده و ضمن تشریح ویژه‌برنامه های کانون های مساجد استان خوزستان در این ایام، از فعالیت های دست اندرکاران این برنامه که به مدت 30 سحر اقدام به تهیه این برنامه در سیمای مرکز خوزستان می کنند قدردانی به عمل آورد.

فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد استان خوزستان در برنامه «سحرخیزان» منعکس می‌شود


مدیر ستاد فهما استان خوزستان در این دیدار در جریان کم و کیف پخش این برنامه زنده قرار گرفت و با امضای تفاهم نامه قرار بر این شد تا با هدف انعکاس فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان، در هر برنامه کلیپ‌های پنج تا 10 دقیقه‌ای از این اقدامات با هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم از برنامه سحرخیزان پخش شود.


اجرای طرح «ضیافت نور» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس

اما در استان فارس و دیار حافظ شیرازی، برنامه‌ریزی برای ماه مبارک رمضان از اواخر شعبان‌المعظم آغاز شده بود و بسته فعالیتی این استان قبل از شروع ماه مهمانی خدا مشخص بود.


به همین مناسبت حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین امیدی» در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، عنوان کلی سلسله فعالیت‌های ستاد فهما استان فارس به مناسبت ماه مبارک رمضان را «ضیافت نور» معرفی کرده و افزوده بود: بخش قابل توجهی از این فعالیت‌ها بر محور جلسات تلاوت قرآن است که در روزهای چهارشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با حضور قاریان برتر استان در کانون‌های مساجد منتخب برگزار خواهد شد که این برنامه تا پایان سال تداوم خواهد داشت.


مدیر ستاد فهما استان فارس همچنین برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم و محفل انس در شب و روز  15 رمضان المبارک همراه با جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، تکریم روزه اولی ها و نخبگان قرآنی، طرح « من نهج البلاغه می‌خوانم» و آموزش قرائت اذکار نماز از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد فارس برشمرد.


حجت الاسلام و المسلمین امیدی در ادامه از راه اندازی کانال های قرآن و عترت در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: هرمسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت (ع)، احکام، مناسبت ها و معرفی برنامه های قرآنی راه اندازی کرده است که این روند در دو سال اخیر با شیوع بیماری ویروس کرونا برگزار شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همچنین گفت: برنامه «سفره کریمانه» شامل افطاری ساده با مشارکت اهالی محله و کانون نیز در این ماه مبارک اجرا می شود.


وی از معرفی برنامه های مساجد و کانون فرهنگی هنری در برنامه رادیویی «بهاردل ها» خبر داد و تصریح کرد: این برنامه با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز با همکاری تهیه کنندگان صدا و سیمای مرکز فارس ضبط و به وقت افطار از رادیو فارس پخش خواهد شد.


حجت الاسلام امیدی برگزاری «دیدارهای رمضانیه» با ائمه جماعات، اصحاب مساجد و مدیران کانون های فرهنگی هنری بیش از 20 مسجد شیراز را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این برنامه با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

از طرح «۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه‌سازی حقوقی و قضایی» تا کودک فیروزه‌ای در استان یزد

دارالعباده ایران نیز با فرارسیدن بهار قرآن، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای خدمت به روزه‌داران تدارک دید؛ از جمله اینکه دادگستری یزد با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد این استان اقدام به اجرای طرح «۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی» درسطح مساجد کرده است.


در این طرح که ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، مسئولان عالی قضایی یزد شامل رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین دادگستری کل استان، مدیران کل دستگاه های وابسته به قوه قضاییه، قضات محاکم تجدید نظر استان، قضات محاکم بدوی دادگاه های عمومی و انقلاب، قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در مساجد حضور یافته و دیدار چهره به چهره با مردم دارند.

طرح «۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه‌سازی حقوقی و قضایی» در مساجد یزد اجرا می‌شود


این گزارش می افزاید: این طرح هر روز عصر از ساعت 18 تا نماز مغرب و عشا در مساجد منتخب شهر یزد برگزار شده و آگاهی بخشی حقوقی و قضایی، پاسخ به سوالات حقوقی و قضایی، دیدار با مردم و ... بخشی از فعالیت های آن به شمار می رود. 


مجتمع کربلا، مسجد ولایت، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد فاطمیه، مسجد ولیعصر(عج) به عنوان مساجدی هستند که در پنج شب اول ماه مبارک رمضان میزبان این طرح هستند.

همچنین یکی دیگر از این برنامه‌ها اجرای طرح «کودک فیروزه ای» است که 30 عصر در 30 مسجد سطح شهر یزد برگزار می شود.

این برنامه ویژه کودکان و نوجوانان بوده و اجرای جنگ شادی، نمایش آموزشی، بازی های متنوع، نقاشی، نقالی، سرود، نمایش عروسکی و مسابقه از جمله فعالیت های متنوعی است که ذیل آن برنامه ریزی شده است.

اجراي طرح «کودک فيروزه‌اي» در ۳۰ مسجد شهر يزد​

 طرح کودک فیروزه‌ای،  به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد و کارگروه کودک میرمهنا یزد برگزار شده و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به YAZDFARHANG@ مراجعه کنند.

اجرای طرح «کودک فیروزه‌ای» در ۳۰ مسجد شهر یزد

 

پویش کتابخوانی «بهار موعود» در سطح کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

پویش کتابخوانی «بهار موعود» عنوان فعالیتی است که به همت بچه‌های مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهرکرد، کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی چهارمحال و بختیاری و با همکاری کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان برگزار می‌شود.


بخش اول پویش کتابخوانی «بهار موعود» شامل مسابقه کتابخوانی از محتوای کتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» تالیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی طراحی شده و بخش دوم پویش، دلنوشته با موضوع مهدویت و انتظار است.

تکریم روزه اولی‌ها و نخبگان، فعالان و نفرات برتر قرآنی به همت ستاد فهما خراسان جنوبی 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان جنوبی به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، تکریم روزه اولی ها و نخبگان، فعالان و نفرات برتر قرآنی با همکاری آموزش و پرورش (مدارس)، شورای محله، هیئت امنای مسجد، دارالقرآن، بسیج، اوقاف و ... از جمله برنامه‌های پیشنهادی در این ایام است.

وی از آغاز اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این طرح که از ماه مبارک رمضان به مدت یک سال آغاز می‌شود،‌ هفته ای یک آیه حفظ می‌شود و آیات توسط ائمه جماعات، مربیان و اساتید قرآنی تبیین می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به راه اندازی کانال‌های قرآن و عترت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: هر مسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت علیهم السلام، احکام، مناسبت ها و ... راه اندازی و در این ایام،‌ فعالیت‌های خود را،‌ با انسجام بیشتری پیگیری می‌کند.

غبارروبی مساجد مناطق مرزی درح(خراسان جنوبی) به همت بچه های مسجدی

غبارروبي مساجد مناطق مرزي درح(خراسان جنوبي) به همت بچه هاي مسجدي

وی ادامه داد: جزء خوانی قرآن کریم قبل یا بعد از نماز، شروع اجرای طرح نهج البلاغه خوانی و تببین توسط امام جماعت یا اساتید (هرهفته یک جلسه حکمت خوانی)ُ، برگزاری مسابقه برای کودکان و نوجوانان (نقاشی، حفظ، کلیپ تصویری از قرائت، رونویسی، خوشنویسی و ... )، تصحیح و آموزش قرائت اذکار نماز توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید و گسترداندن سفره های کریمانه با همکاری اعضای کانون و اهالی محل از جمله دیگر برنامه هایی است که ویژه این ایام طراحی شده است.

حجت الاسلام سبزه کار همچنین از اجرای طرح «تلاوت قرآن» در چهار کانون فرهنگی هنری استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح از ماه مبارک رمضان شروع می شود و در طی سال ادامه خواهد یافت. برای شروع و الگوسازی برای سایر مساجد، هر هفته یک مسجد مجری این طرح می شود که جمعا چهار جلسه در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.



 پويش ختم قرآن براي اموات در نقطه صفر مرزي خراسان جنوبي


به گفته وی، در این طرح، یک یا چند نفر قاری به مدت 30 الی 60 دقیقه بعد از اقامه نماز، آیات و سوره های مشخصی از قرآن را برای عموم مردم (نمازگزاران) تلاوت می‌کنند؛ این گروه قاریان قرآنی با نظارت ستاد استان و کانون معین تشکیل و در هر هفته از ماه مبارک رمضان در یکی از مساجد به اجرای تلاوت خواهند پرداخت.



جزءخوانی قرآن تا برپایی سفره افطاری کریمانه به میزبانی کانون‌های مساجد استان مازندران

دیار علویان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سلسله فعالیت‌های متنوعی را طراحی کردند.


«عباس زارع» در گفت و گویی با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) به مناسبت فرا رسیدن شهرالله الاکبر اظهار کرد: کانون های فرهنگی  مساجد مازندران در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را در نظر گرفته اند تا اقشار مختلف مردم با شرکت در این برنامه ها، الفت بیشتری با پروردگار و کسب فیوضات این ماه را کسب کنند.

پویش ختم قرآن برای اموات در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اظهار کرد: برپایی نماز جماعت، بیان مسائل شرعی، برپایی وقرائت جزء خوانی قرآن کریم در مساجد، برپایی دعای افتتاح، برپایی تفسیر کوتاه قرآن و نهج البلاغه، قرائت دعای جوشن کبیر در شب های احیاء رمضان، برگزاری مسابقات پیامکی از نکات کلیدی هر جزء قرآن، برگزاری مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر ویژه نونهالان و کودکان، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوعات قرآنی و برگزاری مسابقه دلنوشته های ماه مهمانی خدا از جمله برنامه های دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در ماه ضیافت الهی است.

استقبال آینده سازان جامعه از کلاس قرآن در ماه رمضان


استقبال آينده سازان جامعه از کلاس قرآن در ماه رمضان

وی، برگزاری مسابقه کتبی از شرح دعای یومیه رمضان، برگزاری کلاس اخلاق و احکام، برگزاری برنامه های ماه رمضان هر روز به نام یک شهید، آموزش فنی ترتیل قرآن کریم با حضور استاد هادی شیدایی در مسجد جامع بهنمیر، برپایی سفره افطاری کریمانه اهل بیت، برپایی شبی با شعر، برگزاری و اعزام قاری در برنامه سی شب سی جلسه قرآنی در بابلسر و برپایی و تهیه بسته های معیشتی در طرح هفته احسان و نیکوکاری بمناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی را از فعالیت های در نظر گرفته شده کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان در ماه مبارک رمضان برشمرد.  

توزیع 1200 بسته گوشت قربانی بین خانواده‌های نیازمند سمنانی در بهار قرآن

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان دستگیری از نیازمندان را محور اصلی فعالیت خود در ماه مبارک رمضان قرار داد.


حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفت وگویی با اشاره به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع این ویروس مشکلات اقتصادی مردم به ویژه نیازمندان بیش از پیش شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: از آنجا که رسیدگی به امور مسلمین از مهمترین وظایف شیعیان است مجموعه مسجدی ها و کانونی ها نیز اقدام به فعالیت های مختلفی در راستای دستگیری از نیازمندان کرده اند. 

وی با اشاره به توزیع ١٢٠٠ بسته گوشت قربانی متبرک بین نیازمندان استان سمنان توسط کانون‌های فرهنگی هنری استان به مناسبت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این مرحله از توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان به عنوان وسومین سال و دهمین مرحله با همکاری مؤسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) قم و خیّرین برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان انجام گرفت.


حجت الاسلام موسوی افزود: در همین راستا با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و با شناسایی افراد نیازمند در هر منطقه که توسط مدیران کانون ها انجام شد یک هزار و 200 بسته گوشت قربانی توزیع شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بیان کرد:در این مرحله بسته های گوشت قربانی در بین نیازمندان بخش کالپوش شهرستان میامی و شهر سمنان توزیع شد.