لبیک کانون محبان علی‌اکبر(ع) به منویات مقام معظم رهبری درباره افطاری ساده/پذیرایی از حداقل دو هزار روزه‌دار در کرمانشاه
لبيک کانون محبان علي‌اکبر(ع) به منويات مقام معظم رهبري درباره افطاري ساده/پذيرايي از حداقل دو هزار روزه‌دار در کرمانشاه

لبیک کانون محبان علی‌اکبر(ع) به منویات مقام معظم رهبری درباره افطاری ساده/پذیرایی از حداقل دو هزار روزه‌دار در کرمانشاه

با فرارسيدن ماه مبارک رمضان، اعضاي کانون فرهنگي هنري محبان علي اکبر (ع) کرمانشاه در لبيک به نداي مقام معظم رهبري نسبت به مساله افطاري ساده، پذيراي خيل عظيمي از روزه‌داران در خيابان‌هاي اين شهر هستند.
شناسه خبر : 36710 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۹
«میثم مقدسی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «محبان علی اکبر (ع)» کرمانشاه به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه افطاری بیست ساله بچه‌های مسجد، امسال نیز با حضور و مشارکت پرشور اهل مسجد ادامه دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان علی‌اکبر (ع) کرمانشاه ادامه داد: این برنامه از سال 1381 آغاز شد و از آن زمان تاکنون هرسال گسترش یافته است به طوری که هر شب بین هزار و 500 تا دو هزار نفر روزه خود را با شرکت در این مراسم افطاری باز می کنند.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا افطاری ماه رمضان در کانون علی‌اکبر(ع) به گونه دیگری دنبال شد، افزود: در روزهای کرونایی با شناسایی افراد نیازمند و ارسال بسته های معیشتی، ارسال بسته های افطاری به موسسات خیریه و پرداخت قبوض افراد آبرودار تلاش کردیم تا به شکل دیگری دست این افراد را در ماه خدا بگیریم.

این فعال مسجدی گفت: برنامه های افطاری کانون محبان علی اکبر(ع) با توجه به بیانات و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به برپایی افطاری ساده برگزار می شود، در نتیجه اعضای کانون با پهن کردن سفره افطار ساده در خیابان، پذیرای روزه داران هستند.
وی تصریح کرد: البته این برنامه در ایام خاص ماه مبارک رمضان نظیر وفات حضرت خدیجه، ولادت امام حسن(ع)، شب های قدر رنگ و بوی دیگری دارد، در این شب ها علاوه بر افطار، شام می دهیم. 
مقدسی افزود: همچنین مراسم و اجتماع بزرگ در شب شام غریبان امیرالمومنین(ع) نیز برگزار می شود که برآورد جمعیت حاضر در این مراسم تا 10 هزار نفر بوده و در قالب اجتماع عظیم عزاداری امیرالمومنین؛ شیفتگان مکتب تشیع در کرمانشاه برگزار شده و عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت می توانند در این مراسم حضور یابند.