مسابقه بین‌المللی «ایها العزیز» با هدف نشر معارف مهدوی همزمان با فرارسیدن بهار قرآن برگزار می شود
مسابقه بين‌المللي «ايها العزيز» با هدف نشر معارف مهدوي همزمان با فرارسيدن بهار قرآن برگزار مي شود
مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

مسابقه بین‌المللی «ایها العزیز» با هدف نشر معارف مهدوی همزمان با فرارسیدن بهار قرآن برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمين امير ارزاني با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد فهما به مناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان، از برگزاري مسابقه بين‌المللي (ايها العزيز) در بهار قرآن خبر داد.
شناسه خبر : 36652 تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۳

حجت‌الاسلام و المسلمين «امير ارزاني» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما)، با اشاره به فضايل ماه مبارک رمضان و ثواب مضاعف اعمال روزه‌داران در ماه مهماني خدا، اظهار کرد: در احاديث و روايات فراواني از پيامبر (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت نسبت به جايگاه ماه رمضان سخن به ميان آمده است؛ از جمله رسول خدا در وصف اين ايام مي فرمايد: «رمضان ماهي است که ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادي از آتش جهنم»؛ بنابراين فرصت مناسبي است تا انسان به خودسازي پرداخته و براي آخرت خود توشه جمع کند.

 

مشاور رئيس و مديرکل هماهنگي امور ستادي، روابط عمومي و بين‌الملل ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما ادامه داد: از سوي ديگر با توجه به جايگاه رفيعي که اين ايام دارد، تلاش براي معرفت‌افزايي و درک مفاهيم و مباحث ديني مي‌تواند زمينه‌ساز تعالي روح و تفکر بيش از پيش انسان مسلمان شود. وي افزود: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در بخشي از بيانات خود فرموده‌اند: «ماه مبارک رمضان؛ ماه عبوديت، اخلاص، اتصال به معدن عظمت و قدرت و ماه اطمينان و سکينه‌ي ناشي از ذکر است.»، اين وصف حکايت از آن دارد که هرچه قدر در طول اين روزها ياد خدا در دل مومن زنده شود در واقع آرامش او بيشتر خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني در بخش ديگري از مباحث خود به فعاليت‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور به مناسبت ماه رمضان اشاره و تصريح کرد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته مسابقه بين‌المللي «ايها‌‌العزيز» شامل حديث خواني با محوريت احاديث و آيات با موضوع امام زمان (عج) برگزار مي شود.

 

وي گفت: اين مسابقه با هدف عرض ارادت به حضرت وليعصر(عج) در ماه مبارک رمضان برگزار شده و منبع آن سلسله استوري‌هاي روزانه‌اي است که در صفحه اينستاگرام بچه هاي مسجد منتشر مي شود؛ ضمن اينکه استوري‌هاي مذکور شامل آيات و احاديث مرتبط با امام زمان (عج) است که به صورت روزشمار براي ايام ماه مبارک رمضان آماده سازي شده است.

 

 

مشاور رئيس و مديرکل هماهنگي امور ستادي، روابط عمومي و بين‌الملل ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما گفت: پس از پايان ماه مبارک رمضان و همزمان با عيد سعيد فطر، مسابقه‌اي نيز از استوري‌هاي روزانه ارايه شده از آيات و احاديث برگزار شده و جوايز نفيسي به برگزيدگان اهدا مي شود، ضمن اينکه اسامي افراد برگزيده در صفحه اينستاگرام بچه هاي مسجد به نشاني bacheyahyeemasjed.fahma@ اعلام مي شود.

 

وي در پايان ابراز اميدواري کرد: برگزاري سلسله مسابقات محتوايي با محور معارف ديني بتواند منجر به جذب نسل جوان به مباحث و معارف دين از گذرگاه مسجد شود.