جشنواره فرهنگی هنری روستا و عشایر با همکاری ستاد فهما استان لرستان برگزار شد
جشنواره فرهنگي هنري روستا و عشاير با همکاري ستاد فهما استان لرستان برگزار شد

جشنواره فرهنگی هنری روستا و عشایر با همکاری ستاد فهما استان لرستان برگزار شد

همزمان با فروردين و ايام نوروز جشنواره فرهنگي هنري روستا و عشاير؛ بازي‌هاي بومي محلي و آيين سنتي استان لرستان با همکاري ستاد فهما اين استان در شهرستان کوهدشت برگزار شد.
شناسه خبر : 36514 تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، جشنواره فرهنگی هنری روستا و عشایر؛ بازی‌های بومی محلی و آیین سنتی استان لرستان، با مشارکت دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فهما استان لرستان چهارشنبه 10 فروردین ماه در شهرستان کوهدشت برگزار شد.

 

در این جشنواره بازی‌های محلی نظیر «دال‌پلان»، طناب‌کشی، «گلوئون»، تیراندازی و ... برگزار شد؛ علاوه بر این اجرای موسیقی محلی و سرنا نوازی، نمایشگاه صنایع دستی، پخت خوراک و نان محلی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

 

بر پایه این گزارش، طی برگزاری جشنواره به سه تیم برتر خواهران و برادران جوایز نقدی اهدا شده و همچنین به 20 نفر از حاضران در جشنواره، ضمن قرعه‌کشی جوایزی اعطا شد.

 

گفتنی است این جشنواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه مقاومت بسبج امام خمینی(ره) و بخشداری مرکزی و شهرداری و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت برگزار شده بود؛ چهارشنبه در منطقه خلیف ضرونی واقع در بین روستای سرچشمه ضرونی و میانرود، جاده نبش قبرستان سرچشمه از ساعت 9  صبح فعالیت خود را آغاز کرده و ساعت 16 به کار خود پایان داد.