آیین غبار روبی مسجد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد
آیین غبار روبی مسجد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

آیین غبار روبی مسجد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

حضوری گفت: همزمان با روزهای پایانی ماه شعبان المعظم و در آستانه ماه مبارک رمضان مراسم «غبارروبی مسجد» در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم انجام شد.
شناسه خبر : 1161134 تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه غبارروبی و عطرافشانی مساجد نام گذاری شده است که  در این راستا برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم افزود: امسال نیز بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در دهه غبار روبی مساجد پای کار آمده و به صورت نمادین در این فریضه معنوی شرکت کردند.

 

وی بیان کرد: این آیین در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با حضور حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم و برخی از روحانیون و حضور پرشور بچه های مسجد برگزار شد.

 

حضوری با اشاره به اینکه در سیره معصومین (ع) بر پاکیزگی مساجد تاکید شده است، عنوان کرد: در روایتی از حضرت رسول صلی الله علیه و آله آمده است: «کسی که مسجدی را جاروب کند، خداوند برای او پاداش آزاد ساختن بنده ای را منظور می کند» که خود بیانگر ارزش و اهمیت غبارروبی مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با برگزاری آیین غبار روبی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان نیز به همت بچه های مسجد برنامه های مختلفی انجام می شود که اقامه نماز جماعت به صورت سه وعده، کرسی های تلاوت و جلسات قرآن کریم از جمله این برنامه ها است.

پایان پیام/ 691