ترویج سبک زندگی منتظرانه با برگزاری پویش «نوروز مهدوی» در کانون‌های مساجد سراسر کشور
ترويج سبک زندگي منتظرانه با برگزاري پويش «نوروز مهدوي» در کانون‌هاي مساجد سراسر کشور

ترویج سبک زندگی منتظرانه با برگزاری پویش «نوروز مهدوی» در کانون‌های مساجد سراسر کشور

پويش «نوروز مهدوي» مصادف با شب ولادت امام زمان (عج)، به نيت سلامتي و تعجيل در ظهور آن حضرت و در راستاي ترويج سبک زندگي منتظرانه در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر کشور برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 36397 تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، مفهوم انتظار و دعا برای پایان آن در منظومه اندیشه شیعه به معنای طلب فرج یگانه منجی عالم بشریت امام زمان (عج) است. در حدیثی از قائم آل محمد (ص) آمده است: «أکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم» (براى تعجیل در فرج بسیار دعا کنید ، که فرج من فرج شما نیز هست). 

 

امام علی (ع) فرمود: « اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله« (همواره در انتظار فرج باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید). مجموعه احادیث از ائمه اطهار (ع) نسبت به مساله ظهور و انتظار برای فرج امام زمان (عج)، نشان می‌دهد که چگونه باید در مقام عمل نشان دهیم که پیروان راستین آن حضرت هستیم. 

 

از سوی دیگر انتظار فرج مفهومی است که باید با زندگی گره بخورد. سبک زندگی منتظرانه مهمترین قدم در راستای ترویج فرهنگ انتظار است؛ بنابراین امروز بیش از هر زمانه و دوره دیگری باید با در نظر گرفتن تغییرات و نوع زندگی متفاوت این روزگار، زیستی منتظرانه را رقم بزنیم. این هدف مهم در عرصه‌های مختلفی نمود دارد اما شاید یکی از مهمترین آنها ترویج  این مفاهیم از تریبون مسجد و اهل مسجد باشد.

 

به همین منظور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ایام با سعادت ولادت امام عصر (عج) که امسال تقارن با روزهای پایانی سال و آغاز عید نوروز است، اقدام به طراحی و برگزاری پویش «نوروز مهدوی» کرده است.

 

 

طی برگزاری این پویش که به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر (عج) طراحی شده است؛ عاشقان آن حضرت رأس ساعت 21 پنج‌شنبه 26 اسفند که مصادف با شب ولادت امام زمان (عج) است؛ دعای فرج را قرائت می‌کنند.

 

 

بر پایه این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در پویش نوروز مهدوی باید عبارت «لبیک یا مهدی (عج)» را به سامانه 10008940 ارسال کنند.

گفتنی است این پویش همراه با قرعه‌کشی و اهدای هدایای معنوی به برگزیدگان خواهد بود.