تجلی رزمایش همدلی و مواسات در کانون‌های مساجد سراسر کشور همزمان با ولادت منجی عالم بشریت
تجلي رزمايش همدلي و مواسات در کانون‌هاي مساجد سراسر کشور همزمان با ولادت منجي عالم بشريت

تجلی رزمایش همدلی و مواسات در کانون‌های مساجد سراسر کشور همزمان با ولادت منجی عالم بشریت

کانون‌هاي مساجد سراسر کشور به مناسبت فرارسيدن نيمه شعبان، ولادت امام زمان (عج) و همچنين در آستانه عيد نوروز با دستگيري از نيازمندان و تهيه برخي اقلام معيشتي در راستاي اجراي رزمايش همدلي و مواسات در اين ايام گام برداشتند.
شناسه خبر : 36374 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آستانه ولادت قائم آل محمد (ص) منجی عالم بشریت؛ هم‌سو و هم‌نوا با سراسر کشور ایام نیمه‌ شعبان را جشن می‌گیرند؛ هرچند که امسال هم به دلیل شیوع کرونا و سویه‌های جدید از این ویروس منحوس بیشتر مراسم‌ها یا به صورت مجازی و یا با حضور حداقل جمعیت برگزار می‌شود.

 

با این وجود همان طور که در طول دو سال گذشته کرونا مانع از فعالیت‌ بچه‌های مسجد در مناسبت‌های مختلف نشد، امسال نیز چنین است با این تفاوت که همانند سنوات گذشته اعضای کانون‌ها با رویکرد دستگیری از نیازمندان به نام مبارک امام عصر (عج) وارد میدان می‌شوند و در سالروز ولادت آن حضرت که امسال در آستانه نوروز است دل خانواده‌های محروم را شاد می‌کنند.

 

در ادامه گزارش منتخبی از کانون‌های مساجد سراسر کشور را به این مناسبت می خوانید:

 

استان مازندران و تدارک گسترده کانون‌های مساجد شهری و روستایی در نیمه شعبان

«سید حسین میری»، در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری امام خمینی مسجد مهدیه روستای وسطی کلا شهرستان قائمشهر در راستای گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در روز پنجشنبه (26 اسفند) می‌کنند، همچنین برای نیمه شعبان، مراسم جشنی با سخنرانی «سید اسدالله یاوری» و مولودی خوانی «مرتضی سروعلی» از ساعت 14 جمعه (27 اسفند) در جوار گلزار شهدا در مسجد مهدیه وسط کلا برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی مسجد مهدیه روستای وسطی کلا شهرستان قائمشهر افزود: به مناسبت میلاد امام زمان مبلغ  13 میلیون 500 هزار تومان بُن خرید کالا توسط خیرین، خریداری شد که توسط صندوق خیریه امام علی (ع) روستای وسطی کلا بین 24خانواده کم برخوردار توزیع شد تا رونق بخش سفره نیازمندان باشد و اعضای کانون مساجد نیز در این امر خداپسندانه به وظیفه خود برای دستگیری از نیازمندان به تاسی از بزرگان دین اقدام کردند.

این گزارش می افزاید: «سید امین هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع شهرستان سیمرغ در مورد برنامه‌های این کانون به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت گفت: جشن و احیای شب نیمه شعبان به همراه محفل انس با قرآن، مولودی خوانی، مناجات و ندبه خوانی جهت تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر، پنجشنبه (26 اسفند) همراه با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع سیمرغ تدارک دیده شده است.

 

«سید سعید قائمی»، مدیر کانون  فرهنگی هنری موسی بن جعفر بابلسر نیز طی گفت‌وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: جشن نیمه شعبان با حضور حجت‌الاسلام «عبدالعلی گواهی»، رییس عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و مولودی خوانی «مصیب میرزایی» و «محمدعلی رحمانی»، پنجشنبه (26 اسفند) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار می شود؛ همچنین برپایی جشن کودکان مهدوی، مراسم استغاثه به امام زمان (عج)، مراسم احیای مهدوی و دعای ندبه از برنامه های دیگر در آستان مقدس این امامزاده جهت گرامیداشت این جشن مبارک به شمار می آیند.

 

«سید یحیی کاظمی مازندرانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) چالوس گفت: با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدنژاد و مولودی خوانی مهدی ستارزاده، بعد از نماز مغرب و عشا پنجشنبه (26 اسفند) در مسجد جامع چالوس، جشن نیمه شعبان اجرا می شود که تمام شیفتگان و ارادتمندان به حضرت ولیعصر می توانند در این برنامه معنوی شرکت کنند.

 

گفتنی است، آذین بندی معابر و مساجد، دستگیری از خانواده های کم برخودار، معرفی کتاب های مهدوی، اجرای مسابقات فرهنگی حضوری و مجازی از جمله برنامه های دیگری است که به همت کانون های مساجد مازندران، به منظور گرامیداشت میلاد مسعود و فرخنده حضرت مهدی موعود(عج) برگزار می شود.

 

تامین سبد معیشتی بیش از یکهزار خانواده نیازمند به همت اهالی فهما در استان خراسان شمالی

«هاشم شیرازیان» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از توزیع سیزدهمین مرحله از توزیع گوشت نذری قربانی در استان خراسان شمالی به مناسبت ایام فرخنده میلاد باسعادت یگانه عدالت گستر جهان، حضرت ولیعصر، امام مهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) در قالب یکهزار و 200 بسته، یک و نیم کیلویی خبر داد و گفت: این بسته‌ها به همت بچه‌های مسجد به دست نیازمندان در اقصی نقاط شهری و روستایی می رسد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه افزود: این بسته های معیشتی از سوی موسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) شهر قم و  خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا تهیه شده است؛ ضمن اینکه در این مرحله همچون سنوات قبل، مشارکت کانون های رابط استان و محوریت فعالان کانون امام سجاد (علیه السلام) بجنورد، را در توزیع بسته ها خواهیم داشت؛ بنابراین بسته های همدلی با شناسایی خانواده های نیازمند و معرفی آنها به دست شان می رسد.

 

شیرازیان تصریح کرد: طرح قربانی گوشت نذری ویژه نیازمندان از سوی موسسه مذکور و خیرین نیک اندیش آن در آستانه سومین سال اجرا قرار گرفته است، که با همکاری کانون های مساجد و برخی گروه های جهادی خانواده های نیازمند در سراسر کشور را تحت حمایت قرار داده است.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین  اعلام کرد: پیش از این و در مراحل قبل رزمایش که از ابتدای سال 1399 آغاز شده، طی کمک مؤمنانه و در قالب این طرح همدلی، بیش از 13 هزار و 200  خانواده از بسته های گوشت نذری خیرخواهانه بهره مند شدند.

 

شیرازیان، ادامه داد: 19 کانون فرهنگی هنری در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی استان به عنوان کانون رابط  در این امر همدلانه و خداپسندانه  مشارکت کردند.

 

وی اظهار کرد: با هدف اجرای کار تشکیلاتی و شناسایی دقیق نیازمندان در نقاط مختلف استان توسط رابطین کانون های مساجد در شهرستان ها، جلسه ای مجازی، دوشنبه شب 27 دی ماه جاری در فضای اسکای روم با حضور این رابطان برگزار شد.

 

مدیر ستاد فهما استان خراسان شمالی در ادامه به دیگر برنامه های کانون های مساجد این استان به مناسبت ایام پربرکت و معنوی نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: برگزاری محافل قرآنی و احیاداری، تقئیر از فعالان مسجدی همراه با برگزاری مراسم جشن در مساجد، طراحی و برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت مجازی و نیز توزیع غذای گرم و نان رایگان بین خانواده های نیازمند، اجرای سرود در برنامه زنده تلویزینی شبکه اترک، تهیه و توزیع البسه در آستانه سال نو و همزمان با میلاد حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرج الشریف) از اهم برنامه ها به این مناسبت می توان برشمرد.  

 

عرض ارادت خوزستانی‌ها به امام زمان (عج) در قالب برگزاری اولین همایش استانی شعر «مسجد میعادگاه ظهور»


به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اولین همایش استانی شعر (مسجد میعادگاه ظهور) در آستانه نیمه شعبان و به مناسبت 18 اسفند سالروز تشکیل کانون های مساجد در شهرستان بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

در این همایش که با حضور شعرای استانی و مسئولین محلی در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، از کانون های فرهنگی هنری شهرستان تقدیر به عمل آمد.

 

فعالیت‌های کانون‌های مساجد بام ایران در نیمه شعبان

ویژه برنامه های مهدوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در نیمه شعبان، ولادت باسعادت حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اغلب به صورت مجازی و برنامه های حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

 

قرائت سراسری دعای فرج امام زمان(عج) در مساجد و منازل، احیای شب نیمه شعبان، برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی با موضوع مهدویت و با رویکرد گام دوم انقلاب، اجرای طرح مهدویت با انتشار آیات، روایات و بیانات و انتشار در بستر فضای مجازی به صورت عکس نوشته و پوستر، اهدای کتب مرتبط با مباحث مهدویت به کتابخانه های مساجد و برگزاری جشن های مهدوی و تولید و توزیع اقلام فرهنگی مرتبط با موضوع مهدویت ازجمله برنامه های های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت نیمه شعبان است.

 

برگزاری سلسله نشست های مجازی تبیینی مهدویت و پاسخ به شبهات موجود، آذین بندی مساجد و معابر، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی»، برپایی ایستگاه صلواتی، مولودی خوانی، نورافشانی، مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در نیمه شعبان است.

 

دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از نخبگان مسجدی و جوانان مهدوی در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم، معرفی کتاب های مهدوی در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، اجرای سرود های میدانی در مساجد و معابر، محافل انس با قرآن کریم، عصرشعرمهدوی و برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت نیمه شعبان است که با همکاری سایر ارکان مسجد شامل امام جماعت، هیات امنامسجد، پایگاه مقاومت بسیج و هیات مذهبی مسجد برگزار می شود.