سامانه بچه‎‌های مسجد فعالیت مهم ستاد فهما در عرصه جهاد تبیین است/کانون‌های مساجد بهترین ظرفیت در تحقق رویکرد مسجدمحوری دولت
سامانه بچه‎‌هاي مسجد فعاليت مهم ستاد فهما در عرصه جهاد تبيين است/کانون‌هاي مساجد بهترين ظرفيت در تحقق رويکرد مسجدمحوري دولت
رئیس ستاد فهما در نشست مجازی با مدیران ستادی و استانی؛

سامانه بچه‎‌های مسجد فعالیت مهم ستاد فهما در عرصه جهاد تبیین است/کانون‌های مساجد بهترین ظرفیت در تحقق رویکرد مسجدمحوری دولت

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني با اشاره به ظرفيت کانون‌هاي مساجد کشور در عرصه‌هاي مختلف؛ از سامانه بچه‌هاي مسجد به عنوان مهمترين فعاليت ستاد فهما در عرصه جهاد تبيين نام برد و افزود: کانون‌هاي مساجد بهترين ظرفيت در تحقق رويکرد مسجدمحوري دولت به شمار مي‌آيند.
شناسه خبر : 36247 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با یازدهمین روز از شعبان‌المعظم مصادف با ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جوان نامگذاری شده است؛ نشست حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با مدیران ستادی و استانی فهما عصر روز دوشنبه 23 اسفند ماه به صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این نشست طی سخنانی با اشاره به برگزاری رویداد ملی فهما 1400 و مشارکت بی‌بدیل اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: بیش از 10 هزار گروه فیلم، سرود و نمایش از کانون‌های سراسر کشورآثار خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کرده و در مجموع 37 هزار اثر ذیل برگزاری این رویداد ملی ارسال شد.

رئیس ستاد فهما در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه به تدریج کرونا در حال رخت بربستن از کشور است، افزود: با توجه به این مساله سال آینده تمرکز بر فعالیت‌های میدانی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آیین تقدیر از منتخبین استانی فهما 1400 سال و با حضور ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان ها برگزار می شود؛ همچنین به صورت کشوری نیز تقدیر خواهیم داشت. 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: در سال 1396 اعلام کردیم که ما «پدر فکور» هستیم، بسیاری از طرح های ارایه شده از سوی بچه های مسجد با استقبال از سوی نهادها و ارگان های مختلف مواجه شد، هرچند که به دلیل محدودیت اعتبار برخی محقق نشد اما اساس کار ما این است که بر طبق بودجه تخصیص یافته فعالیت ها در مسیر خودش اجرایی شود؛ بنابراین پدر فکور بودن به معنای ظرفیتی است که تا به امروز ایجاد شده است.

وی در ادامه به ظرفیت های سامانه های بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: در هر نشست و جلسه ای که سامانه را معرفی کردیم با تحسین همراه بود، چراکه با وجود کمبود اعتبار این چنین ظرفیت عظیم و دقیقی ایجاد شد و اگر از من در مورد فعالیت ستاد در عرصه جهاد تبیین سوال شود، بالاتر کار ستاد را در این عرصه راه اندازی سامانه بچه های مسجد اعلام می کنم که به لحظه اطلاعات تمامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را ارایه می کند.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به تقویت ابعاد ارتباطات ستاد فهما گفت: در سال آینده همچون گذشته شعاری که مقام معظم رهبری برای سال جدید اعلام می کنند را به عنوان نصب العین فعالیت ها قرار می دهیم، از سوی دیگر ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه، استانداران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها را با اقدامات و فعالیت های ستادهای استانی بیش از پیش گسترش خواهیم داد.

وی در ادامه خطاب به مدیران استانی ستاد فهما اظهار کرد: سرکشی و بازدید از کانون های فرهنگی هنری و احصاء ظرفیت ها و فعالیت های آنها باید بیش از پیش در دستور کار ستادهای استانی قرار گرفته و این ظرفیت ها در عرصه های مختلف اعم از کارآفرینی و تولیدات هنری به نهادها و ارگان ها معرفی شود.

رئیس ستاد فهما گفت: شعار کشور و دولت مسجدمحوری و توان مردم است، با در نظر گفتن این مساله مسجد و کانون های مساجد مهترین و بهترین نهاد در راستای تحقق این هدف هستند. 



گفتنی است در ادامه این نشست که با حضور مدیران ستادی و استانی ستاد فهما برگزار شد؛ «حمیدرضا ناطقی» به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما معرفی و حکم خود را از رئیس ستاد دریافت کرد؛ همچنین «سعید سعادتی» که پیش از این در معاونت مذکور حضور داشت به عنوان مشاور راهبردی رئیس ستاد فهما منصوب و حکم خود را دریافت کرد.