۱۳۰۰ نفر در کشور فعالیت‌های کانون‌های مساجد را ارزیابی می‌کنند/مدیران کانون‌ها علمداران عرصه فرهنگ هستند
۱۳۰۰ نفر در کشور فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد را ارزيابي مي‌کنند/مديران کانون‌ها علمداران عرصه فرهنگ هستند
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما؛

۱۳۰۰ نفر در کشور فعالیت‌های کانون‌های مساجد را ارزیابی می‌کنند/مدیران کانون‌ها علمداران عرصه فرهنگ هستند

سعادتي در جريان برگزاري همايش سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد که در مسجد امام علي(ع) شهرستان کاشمر برگزار شد، با بيان اينکه ۱۳۰۰ نفر در کشور فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد را ارزيابي مي‌کنند، گفت: مديران کانون‌ها علمداران عرصه فرهنگ هستند.
شناسه خبر : 36074 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «سعید سعادتی» در همایش سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که 18 اسفند ماه در مسجد امام علی(ع) شهرستان کاشمر برگزار شد، افزود: مدیران کانون‌های مساجد علمداران و افسران حوزه فرهنگ و هنر هستند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه باید توجه داشت که در چه نقطه‌ و جایگاهی از تاریخ قرار داریم، عنوان کرد: هر چند تمام شرایط و امکانات مهیاست اما برخی مواقع راه را اشتباه می‌رویم و این موجب بروز افتراق در جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور تصریح کرد: دشمن با جنگ رسانه‌ای به دنبال افتراق در جامعه است و تلاش می‌کند با فریادهای توخالی شبهه ایجاد کند و افکار عمومی را از هدف اصلی‌ دور کند.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ۴۳ سال قبل از یک خیابان شروع شد، امروز تا دل آمریکا و حتی داخل کاخ سفید نفوذ کرده است. علی‌رغم اینکه زمانی جمهوری اسلامی ایران سیم خاردار نداشت اما امروز برخی تجهیزات‌مان در اقصی نقاط جهان دیده می‌شود.

سعادتی اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند نظام محاسباتی‌مان را تغییر دهد و با دادن اطلاعات غلط ما را به راهی اشتباه از آنچه هدفمان است، ببرد و اولویت‌های‌مان را تغییر دهد.

وی گفت: حفظ نظام اوجب واجبات است. شاید زمانی که وارد کشورهای اروپایی می‌شویم، به دلیل زیرساخت‌ها و امکاناتی که دارند، خود را ببازیم اما زمانی که در این کشورها مستقر شده و نگاه خود را عمیق‌تر کنیم، بوی گندشان را احساس خواهیم کرد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما بیان کرد: وقتی دشمن فهمید از طریق نظامی حریف ایران اسلامی نمی‌شود؛ حال با راه انداختن جنگ رسانه‌ای می‌خواهد به اهداف خود دست یابد. از سویی متأسفانه برخی هم در داخل در برابر آن‌ها کم آورده‌اند.

سعادتی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها ۶۰ اندیشکده را برای بررسی ایرانی‌ها مامور کرده‌اند ولی همچنان درمانده‌اند، اظهار کرد: دشمن جنگ باورها و اراده‌ها را به راه انداخته است. باید حق و باطل را به درستی تشخیص داد. دشمن می‌داند حق با ماست اما مصداق عدالت و حق و باطل را تغییر می‌دهد. امروز شاهدیم که برخی به همین دلیل راه را اشتباه می‌روند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کل کشور خاطرنشان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد مجددا ما را به سیاست و انتخابات و حشدالشعبی عراق گره بزنند و حواس و توجه ما را از دیگر اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد، دور کند.

وی گفت: برخی داخل کشور با گفتارشان دشمن را در رسیدن به اهدافش کمک می‌کنند. به همین جهت نقش ملت در حفظ و اقتدار ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

کرونا بخش فرهنگی را بیدار کرد

در ادامه این همایش «محمد ابدالی تکلو» نیز در این مراسم گفت: اگر می‌خواستیم با آن روش سنتی و جزیره‌ای در مساجد کار فرهنگی کنیم، امروز بسیار عقب بودیم اما با تدبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بستری فراهم شد که علی‌رغم وجود کرونا فعالیت کانون‌ها افزایش یافت.

مدیر ستاد فهما استان خراسان رضوی با بیان اینکه دوران انجام فعالیت‌ها به صورت سنتی تمام شده، افزود: کرونا بخش فرهنگی را برای حضور جدی‌تر در فضای مجازی بیدار کرد تا اگر به هر دلیلی مساجد، مکان‌های فرهنگی و مذهبی تعطیل شود، پیش‌بینی لازم از قبل صورت گرفته باشد.

وی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس فعالیت‌های مختلفی که دارند و امتیازی که برای‌ آن‌ها ثبت می‌شود، از اعتبارات کشوری بهره‌مند می‌شوند.

ابدالی تکلو با بیان اینکه در خراسان رضوی حمایت‌های استانی را از کشوری جدا نمودیم، اظهار کرد: مقرر شد اگر کانون‌هایی شهری بالای ۱۵ هزار امتیاز و کانون‌های روستایی بالای ۱۲ هزار امتیاز کسب کنند، در اولویت دریافت تجهیزاتی مانند کامپیوتر قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: اگر کانونی امتیاز پائین بگیرد، نباید توقع حمایت داشته باشد. شاید کانونی باشد که فعالیت بسیاری داشته اما فقط به صورت جزیره‌ای و در محدوده خودش کار کند و برای فضای مجازی فعالیتی نکند. در این صورت نباید توقعی از ما داشته باشد.

مدیر ستاد استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: کانون‌ها بر اساس فعالیت‌هایی که دارند، باید توقع حمایت شوند. کاشمر در سطح کشور به لحاظ فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جایگاه شانزدهم را دارد.

بر پایه این گزارش در پایان مراسم از ۶ مدیر کانون فرهنگی مساجد این شهرستان تجلیل شد.

گفتنی است کاشمر با ۶۳ کانون فرهنگی هنری مسجد در زمینه‌های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی فعالیت دارد.

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند