نگاه مسجدمحوری با ایجاد شبکه فهما بین مدیران کشور نهادینه شده است
نگاه مسجدمحوري با ايجاد شبکه فهما بين مديران کشور نهادينه شده است
رئیس ستاد فهما در همایش تجلیل از کانونهای برتر استان اصفهان؛

نگاه مسجدمحوری با ایجاد شبکه فهما بین مدیران کشور نهادینه شده است

حجت الاسلام و المسلمين ارزاني گفت: نگاه مسجد محور در بين مديران و مسئولان کشور با ايجاد شبکه فهما ايجاد شده است و هم افزايي خوبي در اين حوزه صورت گرفته است.
شناسه خبر : 36024 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» شامگاه پنج‌شنبه، در همایش دهه نکوداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تجلیل از مدیران مسئول برتر رقابت فهما ۱۴۰۰ استان ‌اصفهان گفت: با ایجاد مراکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در جوار مسجد کارکرد این مراکز را کاهش داد ولی با فعال سازی شبکه به هم‌پیوسته کانون های مساجد و تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص مسجد محوری رویکرد احیا کارکردها فراهم شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: زیست بوم بچه های مسجد شبکه بی نظیر بین نهادهای مدنی کشور است که توانسته ارتباط بین کانون های فرهنگی و هنری را فراهم و همگان از فعالیت های آنان در محله خود با خبر شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این سال ها مسئولان کشور به نقش و جایگاه کانون های مساجد اعتماد بیشتری پیدا کرده اند و با اعتقاد بر اینکه ریا و خطا کمتری در این مراکز وجود  دارد از برنامه های آنان حمایت می کنند.

وی با اشاره به شفافیت در عملکرد ستاد کانون مساجد کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته رتبه برتر شفافیت را در بین‌ مراکز تحت نظارت  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در خصوص همین مقوله کسب کرده ایم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: توزیع عادلانه اعتبارات از افتخار این ستاد است که ۷۰ درصد آن در استان ها توزیع می شود و تمرکز گرایی نداریم.

حجت الاسلام ارزانی از رویداد فهما به عنوان رقابت مومنانه یادکرد و گفت: ظرفیت های فعال کانون مساجد به واسطه سه دوره رقابت فهما شناسایی و شبکه به هم پیوسته ای از مساجد ایجاد شده و بیش از 2 میلیون و پانصد هزار نفر عضو از خدمات 26 هزار و 100 کانون بهره می گیرند.

وی از وجود سه هزار گروه سرود و ۲ هزار گروه نمایش در کانون های مساجد یادکرد و اذعان داشت: دوره های آموزشی مجازی در دوران کرونا فرصت خوبی برای آموزش و توانمندسازی اعضا کانون‌های مساجد بود که بر بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد رقم خورد.

وی خاطرنشان‌کرد: ایده راه اندازی زیست بوم‌مجازی بچه های مسجد از کانون های مساجد یکی از شهرستان های استان اصفهان بود که دستاوردهای زیادی در شفافیت عملکرد و توسعه خدمات در بستر اینترنت داشته است.

گفتنی است در این‌همایش از نزدیک به یکصد مدیر مسئول برتر کانون های مساجد استان اصفهان تجلیل شد و تجارب مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری معراج الصالحین کاشان، رهروان حضرت مهدی(عج) اصفهان، امام حسن مجتبی(ع) تیران و مهدی موعود(عج) فلاورجان در کسب رتبه های برتر رقابت فهما بیان شد.