کار کانون های فرهنگی هنری مساجد جهادی است
کار کانون های فرهنگی هنری مساجد جهادی است

کار کانون های فرهنگی هنری مساجد جهادی است

درخشان با اشاره به اینکه کار کانون های فرهنگی، هنری مساجد جهادی است، گفت: فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون های مساجد به روحیه جهادی دنبال می شود.
شناسه خبر : 1156302 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «امین درخشان» با اشاره به اینکه کار کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهادی است، گفت: فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون های مساجد به روحیه جهادی دنبال می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درخت کاری در مسجد قبا شهر یاسوج، گفت: فرهنگ منابع‌ طبیعی و فرهنگ صیانت از جنگل، مراتع و سایر مسائل حوزه منابع‌ طبیعی از آنجایی که ریشه در آموزه‌های دینی ما هم دارند باید در دل حوزه فرهنگ بعنوان یک اولویت قرار بگیرد.

 

وی ضمن گرامیداشت روز تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور عنوان کرد: کانون‌ های فرهنگی، هنری به‌ عنوان یک بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسالتشان پرورش و تربیت هنرمندان دینی و انقلابی از بطن مساجد هستند.

درخشان افزود: شاید دلیل اینکه ما خلاءهایی در حوزه فرهنگ و هنر داریم این است که در بحث تعهد دینی و انقلابی هنرمندان خلایی وارد است.

 

مدیرکل  ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از دلایل تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و رسالت واقعی این کانون‌ها همین است که هنرمندان آینده جامعه قرار است در عرصه‌های فرهنگی و هنری که خدمت‌گذار مردم و نظام باشند، باید از دل مساجد پرورش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد جهادی است و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون های مساجد به روحیه جهادی دنبال می شود، اظهار کرد: مدیران کانون های مساجد باید با برگزاری برنامه های مختلف به تبیین بیش از پیش فرهنگ دینی و انقلابی بپردازند و جوانان را به سمت و سوی ارزش های دینی و انقلابی هدایت کنند.

 

درخشان، پیشینه‌ مساجد در امور مختلف زندگی مسلمین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: هنر و فرهنگ اسلامی نیز که تجلی ابعاد گوناگون اسلام در عرصه طبیعت است، آئینه تمام‌نمای معنویت و تعهد انسانی در تعالی اندیشه‌های دینی و وحیانی بوده که نمونه‌های بارز آن را در قالب فرهنگ و هنر دینی می‌توان در ایران اسلامی به وضوح یافت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بحث تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ان‌شاءالله طی سال آینده برنامه‌های خوب و متعددی برای فعالیت این نهاد داریم.

 

 

پایان پیام/ 630