شأن و گستره فعالیتی کانون‌های مساجد پیوند با فرهنگ و هنر در مساجد است
شأن و گستره فعاليتي کانون‌هاي مساجد پيوند با فرهنگ و هنر در مساجد است
نماینده ولی فقیه در استان البرز؛

شأن و گستره فعالیتی کانون‌های مساجد پیوند با فرهنگ و هنر در مساجد است

آيت‌الله حسيني همداني با تاکيد بر تقويت فعاليت‌هاي مسجدمحور و جهادي اظهار کرد: شأن و گستره فعاليتي کانون‌هاي مساجد پيوند مساجد با فرهنگ و هنر است.
شناسه خبر : 35996 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان البرز: به مناسبت فرارسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام «کاظم شکری» با همراهی «سعید جابری انصاری» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران مناطق و شهرستان‌های استان البرز با  آیت الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرج دیدارو گفتگو کردند.


«آیت الله حسینی همدانی» در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به اهمیت و کارکرد مسجد پراخت و بیان داشت: در سال 1401 بنا فعالیت ها بر مسجد، رویکرد مسجد و رویکرد مسجدی حواهد بود.

 

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه چایگاه و گستره فعالیتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز پیوند مساجد با هنر است، گفت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی و در مساجد برای اثرگذاری بیشتر باید در قالب های هنری به مخاطبان ارائه شود.


آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه نقش مساجد از صدر اسلام و در طول تاریح تا انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مسجد هستند که می توانند در راستای احیای نقش مساجد گام بردارند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: مسجد صرفا محلی برای عبادت و نماز جماعت نیست؛ لذا مساجد باید در تمام ساعات روز فعال باشند و امام مسجد موظف است که برای هر ساعت و دقیقه طرح و برنامه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه ابادی مسجد به حضور نمازگزاران است، گفت: مسجدی که برای تمامی سنین و اقشار طرح و برنامه دارد و تعطیلی ندارد و امام مسجد، امامت خود را مهم ترین کار می داند نماز گزار دارد و آباد است.


نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید استعداد های مختلف موجود در مسجد را شناسایی و سپس برای هرکدام طرح و برنامه معین کنند.

 

در ادامه حجت الاسلام شکری در این دیدار ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان البرز و دغدغه پدرانه و حکیمانه امام جمعه شهر کرج در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر؛ گزارشی از روند فعالیت و عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد ارایه کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان و یاوران و افسران جنگ نرم امام مساجد هستند و این طور نیست که سیستمی مجزا باشند که سر خود فعالیت کنند؛ معیار انتخاب و تایید حکم مدیر با معرفی شخص امام مسجد مهر تاییدی بر این مدعا است.

مدیر ستاد فهما استان البرز در ادامه افزود: برای اولین بار در سطح کشور به نام کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای شهر کرج، (محمد شهر) ردیف بودجه تعیین شده است.

 

در ادامه «سعید جابری» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، به نگاه رهبر معظم انقلاب به جوانگرایی و ایجاد روش‌های انگیزشی و نگرش جهادی و انقلابی بین جوانان از سوی مساجد و کانون های فرهنگی هنری ، اشاره کرد و گفت: با کمک و یاری و حمایت های معنوی و پدرانه آیت الله حسینی همدانی ، نماینده ولی فقیه در استان البرز، راه و مسیر را برای این جوانان پر شور و انگیزه هموار نموده و ما هم تاجایی که توان داریم پای کارهنر و فرهنگ هستیم.