فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری آسیب‌های مساجد را شناسایی و رفع کنند
فعالان کانون‌هاي فرهنگي و هنري آسيب‌هاي مساجد را شناسايي و رفع کنند
امام جمعه اسفراین تأکید کرد:

فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری آسیب‌های مساجد را شناسایی و رفع کنند

امام جمعه اسفراين بر شناسايي و رفع آسيب هاي موجود در مساجد تأکيد کرد و گفت: نبايد جوان را از حضور در مسجد نااميد کرد هرچند که رفتار و کردار آن جوان متناسب نباشد و البته اين هنر من و شماست که بتوانيم اخلاق بد جوانان را اصلاح کرده و به مسجد دعوت کنيم.
شناسه خبر : 35950 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد موسوی» امروز چهارشنبه در همایش فعالان فهما خراسان شمالی بر شناخت جایگاه مسجد تاکید کرد و افزود: اگر همه مردم جایگاه مسجد را به درستی شناخته و نسبت به آن معرفت پیدا کنند، حضور در مسجد پررنگ‌تر می‌شود.

 

امام جمعه اسفراین به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی و دیدار علما و روحانیان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر هم‌افزایی و همدلی بین ارکان مسجد یعنی امام جماعت، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مسجد برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تاکید ویژه داشتند.

 

وی با بیان اینکه ما بیش از آنچه برای دنیا نیاز داریم، برای آخرت نیاز داریم، به ویژگی‌های متولیان مساجد اشاره و اظهارکرد: نگاه و باور دینی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام موسوی، مهم‌ترین همت متولیان را بر اقامه نماز توصیف کرد و توضیح داد: اقامه نماز به غیر از نماز خواندن است یعنی اینکه مردم به نماز عمل کرده و سبک زندگی خود را دینی و الهی کنند.

 

امام جمعه اسفراین بر مزکی بودن اقتصادی و معنوی اهالی و متولیان مسجد هم تاکید کرد و اهل خشیت بودن را از دیگر ویژگی‌های متولیان مساجد نام برد.

 

وی با بیان اینکه همانگونه که ما در جنگ سخت نیازمند سنگر و محافظ هستیم، در جنگ نرم هم نیاز به دژ و قلعه داریم، افزود: آنچه می تواند جوانان را از جنگ نرم محفوظ بدارد و در مقابل هجمه دشمنان حفظ کند، مسجد و حضور در مساجد است که این مهم با همت متولیان مساجد محقق می شود.

 

حجت الاسلام موسوی بر شناسایی و رفع آسیب های موجود در مساجد هم تأکید کرد و افزود: یکی از آسیب ها این است که افرادی در مساجد حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را بر نمی تابند و به زعم خود این جوانان شرایط حضور در مساجد را ندارند که این موضوع اصلا قابل قبول نیست.

 

امام جمعه اسفراین تصریح کرد: نباید جوان را از حضور در مسجد ناامید کرد هرچند که رفتار و کردار آن جوان متناسب نباشد و البته این هنر من و شماست که بتوانیم اخلاق بد جوانان را اصلاح کرده و به مسجد دعوت کنیم

 

گفتنی است؛ مراسم استانی تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که امروز در محل سالن شهید سلیمانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین برنامه ریزی شده بود با تقدیر از 44 کانون فرهنگی و هنری در دو بخش برگزیدگان ملی و فعالان استانی پایان یافت.

 

 

پایان