خدمت به خانه‌های امن الهی؛ توسعه و شکوفایی چشم‌نواز فرهنگ و هنر کشور را در پی دارد
خدمت به خانه‌هاي امن الهي؛ توسعه و شکوفايي چشم‌نواز فرهنگ و هنر کشور را در پي دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در یادداشتی به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نوشت؛

خدمت به خانه‌های امن الهی؛ توسعه و شکوفایی چشم‌نواز فرهنگ و هنر کشور را در پی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، با بيان اينکه بهترين نوع خدمت‌ و شيرين‌ترين افتخار، خدمت به مساجد اين خانه‌هاي مأذون است اظهار کرد: خدمت به خانه‌هاي امن الهي؛ توسعه و شکوفايي چشم‌نواز فرهنگ و هنر کشور را در پي دارد.
شناسه خبر : 35889 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام والمسلمین، «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد فهما، به بهانه 18 اسفندماه، سالروز تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ورود به سی‌امین سال فعالیت‌ این مجموعه یادداشتی را به رشته تحریر در آورده است که در ادامه می خوانید: 


فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ (نور، 36)

خدمت افتخارآمیز در ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور و همراهی با بچه‌های مسجد، نورٌ علی نور و هدیه‌ای الهی است که نصیب اینجانب گردیده و می‌بایست به شکرانه آن، بیش از هر زمان دیگر کمر همت به خدمت بندم.


درکی عمیق دارم که بهترین‌ نوع خدمت‌ و شیرین‌ترین افتخار، خدمت به مساجد، این خانه‌های مأذون است که بذر کانونهای فرهنگی هنری مساجد در دل آن کاشته شده و بالنده گردیده. لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق، خود را برای خدمت هرچه بیش‌تر و ماندگارتر به این خانه‌های امن الهی آماده کرد و با نگاهی عمیق، توسعة چشم‌نوازِ فرهنگ و هنر در کشور را رقم زده و شاهد شکوفایی روزافزون آن باشیم.


از این که به لطف خداوند متعال، توانستیم به اندازه توان، تکلیف و وسع خدادادی، همراه همکاران خوب و پرتلاشم در کانونهای فرهنگی هنری مساجد، گام‌های سازنده و مؤثری در راستای رسیدن به آرمان‌های بلند راحل‌مان، رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و پیش‌برد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی برداریم، خرسندم؛ اما هنوز کاستی‌های فراوانی وجود دارد که باید با همت و تلاش خلاء ناشی از آن را پر نمود. 


هرچند که وارد سی‌امین سال تأسیس کانونهای فرهنگی هنری می‌شویم و در این مدت با تأسیس بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در اقصی‌نقاط مساجد کشور، تأسیس هزاران کتابخانه در جوار کانون مساجد، صدها و بلکه هزاران برنامه خوب و سازنده فرهنگی، هنری، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی، در سطح بین‌الملل، ملی و استانی، پرچم‌دار خدمت صادقانه می‌باشیم؛ ولی بسی بیش از این میزان، شایسته انقلاب اسلامی و مردم فهیم، انقلابی و شهیدپرور ایران‌ عزیز و سربلندمان می‌باشد؛ ایرانی قوی که انقلابی جهانی را رقم زده است؛ انقلابی که به بیان و آرمان امام راحل‌مان (ره) قرار است مبدأ و منشاء آزادی‌ در جهان شود و فرموده: «ما می‌خواهیم که این انقلابمان را، انقلاب فرهنگی‌مان را، انقلاب اسلامی‌مان را به همۀ ممالک اسلامی صادر کنیم، و اگر این انقلاب صادر شد، هرجا صادر بشود این انقلاب، مشکل حل می‌شود.». دیدیم که با ابتناء به آرمان‌های بلند آن عزیزِ عارف و سالکِ سفر کرده، چگونه بیداری اسلامی در اقصی‌نقاط جهان  اسلام شکل گرفته و منشاء آزادی بسیاری از امم مسلمان، از یوغ ظلم، ستم، استکبار و استعمار گردیده است.


مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز برای ما و همه بچه‌های انقلاب و انقلابی، مسیری پر ستاره و روشن را ترسیم نمودند؛ مسیری که با خون هزاران هزار شهید و شاهدِ گلگون کفن روشن گردیده و نقشة تابان راه می‌باشد: «... به همة آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً می‌گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار... خب شما افسرهای جنگ نرمید - قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمی‌تواند درست مدیریّت کند، آنجا آتش‌به‌اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید...».


آری؛ با این همه، هنوز با همة تلاش‌مان در آغاز راهیم؛ راهی که مسیرش را رهبر فرزانه انقلاب، برایمان ترسیم فرموده و امت بزرگ و جهانی اسلام و مسلمین، با ستاره‌های انقلابمان، مسیر پیروزی حق بر باطل، خون بر شمشیر و مظلوم بر ظالم را می‌پویند.


امروز به لطف فیض الهی، آرمان‌های انقلاب و عمل به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، کودک و نوجوان و جوان، دختر و پسر و مرد و زن، با نظامی‌ خانواده‌محور و با نگاهی تعلیمی و تربیتی و توجه به ساحت مقدس قرآن و عترت؛ قدم در عرصه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گذاشته و علاوه بر توسعه کمّی، توسعه کیفی این نهاد ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 


سرشار از امیدم که با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که لبریز از حکمت است و با پشتوانه الهی و مردمی، بتوانیم با حداکثر ظرفیت از فعالیت‌های ویژه کانونهای فرهنگی هنری پشتیبانی و حمایت ویژه نماییم و شاهد تأسیس کانون‌ فرهنگی هنری مسجد، در جوار یکایک مساجد کشور عزیزمان، ایرانِ اسلامی باشیم. انشاءالله. 

حبیب‌رضا ارزانی

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند