بچه‌های مسجد سنگردار و پیشران جهاد تبیین هستند/ نعمت کانون‌های مساجد را قدر بدانیم
بچه‌های مسجد سنگردار و پیشران جهاد تبیین هستند/ نعمت کانون‌های مساجد را قدر بدانیم

بچه‌های مسجد سنگردار و پیشران جهاد تبیین هستند/ نعمت کانون‌های مساجد را قدر بدانیم

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از رویش‌های ارزشمند و پرظرفیت انقلاب اسلامی در ارتباط با نسل جوان هستند، بچه‌های مسجد هم سنگردار و هم پیشران جهاد تبیین هستند.
شناسه خبر : 1155440 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفندماه، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به منظور بررسی نقشی که این کانون ها در احیای کارکردهای مفغول مسجد و تحقق مسجد تراز ایفا می کنند با حجت الاسلام والمسلمین «رضا عزت‌زمانی»، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و از داوران سومین رویداد ملی فهما، گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از رویش های ارزشمند و پرظرفیت انقلاب اسلامی در ارتباط با نسل جوان هستند، اظهار کرد: اگر این نعمت را غنیمت ندانیم نعمت بزرگی را ضایع کرده ایم؛ اساسا مسجد در مکتب و نظام اسلامی ما ظرفیتی بی بدیل است که در باید در رفع نیازهای اجتماعی نقشی جامع و کامل داشته باشد.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این میان کانون های فرهنگی هنری بازوی مسجد و امام جماعت برای به میدان آوردن ظرفیت های نوجوان و جوانان و استعدادهای پیرامونی مسجد هستند که فرصت به خط کردن ظرفیت های پیرامونی همچون ورزشی، اردویی و حتی خاص هنری را ایجاد کرده و میدان را برای بروز و ظهور استعدادها آماده می کنند.

 

وی با بیان اینکه این ظرفیت کانون های فرهنگی هنری پای جوانان را به مسجد باز می کند، گفت: خوشبختانه طراحی و اجرای رویداد ملی فهما طی سه دوره، این ظرفیت را بالفعل تر کرده است. اگر هویت عمیق تر  و موثرتری برای کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد قائل باشیم، علاوه بر رشد خود، اثر و خروجی درون مسجدی هم خواهند داشت و ظرفیت های خود را به خدمت مردم و گره گشایی از آنها نیز درمی آورند.

 

حجت الاسلام عزت‌زمانی در ادامه بیان کرد: همه ما که در حوزه های فرهنگی مشغول هستیم خاطرات شیرینی از کانون های مساجد داریم به ویژه که این کانون ها فرصت کشف و دیده شدن استعدادهای نوجوان و جوانان را فراهم کرده است.

 

این داور سومین رویداد ملی فهما درباره نقشی که بچه های مسجد می توانند در جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری ایفا کنند، تاکید کرد: اینکه رهبری معظم بر جهاد در عرصه تبیین تاکید دارند یعنی در جایی قرار داریم که دشمن مقابل ما ایستاده و از نقطه ای خاص ضربات مستمر به ما وارد می کند. البته باید توجه داشت هر کاری را نمی توان به جهاد تعبیر کرد.

 

وی ابراز کرد: علاوه بر این، تاکید بر تبیین در جهاد یعنی باز کردن گره های ذهنی و محیط پیرامونی و روشن کردن حقایقی که باور آنها باعث رشد ما و محیط می شود. امروز اصلی ترین نقطه تمرکز دشمن ناامید کردن مردم از خود، کشور و انقلاب و ندیدن ظرفیت ها است، دشمن می کوشد صحنه را طوری بچیند که دارایی ها ناداری فرض شود!

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حملات دشمن برای ناامید کردن ما پرقدرت و پرتعداد است، گفت: از این رو، هر کسی دل در گروی وطن و انقلاب و نظام اسلامی دارد باید خود را مخاطب این جمله و جهاد بداند به ویژه اینکه حضور در این جهاد واجب عینی است نه همچون جهاد نظامی واجب کفایی! یعنی هر کس به هر میزان که می تواند باید در این جهاد حضور داشته باشد و از کیان و مرزهای فکری عقیدتی کشور دفاع کند چراکه امروز در میدان جنگ روشنگری و گفتگو حضور داریم.

 

وی تاکید کرد: در این میان بچه های مسجد هم سنگردار این عرصه و پیشرو و پیشران‌تر از بقیه هستند و هم استعدادهای هنری رسانه ای آنها کمک کننده است. گاهی تبیین در گفتار و محاورات ما می آید گاهی با هنر و قلم و توان رسانه ای ما می تواند صحنه را روشن کند.

 

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه جهاد تبیین امیدآفرین است، گفت: اگر آینده را باور کنیم، می بینیم کشور چطور با همه مشکلات و موانع، عزتمندانه قله های پیشرفت را طی می کند. باید این عرصه ها دیده و تبیین شود که چرا کشور در عرصه هایی همچون نظامی و هسته ای و علم پیشرفت داشته اما در برخی مواضع همچون عدالت هنوز به جایی که باید، نرسیده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشان دادن این جلوه ها عرصه ای است که بچه های مسجد می توانند با ابزار و استعداد خود می توانند در آنها موفق عمل کنند.

پایان پیام/ 9