بودجه کانون های فرهنگی هنری مساجد افزایش یابد
بودجه کانون های فرهنگی هنری مساجد افزایش یابد

بودجه کانون های فرهنگی هنری مساجد افزایش یابد

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم ایجاد کانون های فرهنگی هنری در سایر مساجد نکا تاکید کرد و گفت: مساجد غالبا فقیر هستند و می طلبد نهاد‌ها و دستگاه های مرتبط با مساجد باید پیگیر جذب اعتبارات بوده و برای جذب کردن نوجوانان و جوانان به مساجد هزینه کنند.
شناسه خبر : 1155487 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام«محمدصادق محمدی لائینی» امروز (۱۷اسفند) در نشست با حجت الاسلام«رجب نعمتی» سرپرست ستادفهمای مازندران و  مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد نکا که در آستانه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تحسین فعالیت های کانون های مساجد استان مازندران اظهار کرد: این که کانون های مساجد شهرستان نکا در رویداد ملی فهما از کانون های موفق کشور به شمار می روند جای بسی خرسندی دارد.

 

امام جمعه شهرستان نکا با بیان اینکه این کانون ها با هدف احیای کارکردهای واقعی مساجد باید در حوزه فرهنگ و هنر و ترویج آموزه های ناب دین اسلام و قرآن کریم گام بردارند، گفت: مسجد فقط محل عبادت و اقامه نماز  نیست بلکه باید جامعه نمازگزار و مومن ترتیب کنیم.

 

وی برلزوم برادری و برابری در سایه قرآن و عترت تاکید کرد و افزود: برای داشتن جامعه قرآنی باید طرح های نو وخلاق داشته باشید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به عدم اقبال والدین به نام نویسی فرزندان شان در کلاس های قرآن اشاره و بیان کرد: برای جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان به مساجد برنامه ریزی کنید.

 

وی به گسترش مظاهر بدحجابی اشاره کرد و گفت: برای جذب نسل نو به فعالیت های مسجدی باید راه های جذب را شناسایی و ریل گذاری کنید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بحث هنری در عرصه کانون های مساجد مغفول نباید بمانند، افزود: با ابزار هنر، سرود و ... پای نوجوانان و جوانان را به مساجد بازکنید.

 

وی برلزوم ایجاد کانون های فرهنگی هنری در سایر مساجد نکا تاکید کرد و گفت: مساجد غالبا فقیر هستند و می طلبد مسئولین بودجه های فرهنگی برای مساجد و فعالیت های فرهنگی هنری در این پایگاه های دینی اختصاص دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کارکردهای سیاسی، اقتصادی و ...مساجد در دوران ائمه معصومین(ع)، افزود:باید وقف هایی با نیت انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد صورت گیرد.

 

وی با تاکید براینکه با دست خالی نمی‌توان کار کرد و برای اداره بهتر مساجد به اعتبارات نیاز است، گفت: نهاد‌ها و دستگاه های مرتبط با مساجد باید پیگیر جذب اعتبارات بوده و برای جذب کردن نوجوانان و جوانان به مساجد هزینه کنند.

پایان پیام/ 286