کانونی که به همت بچه‌های مسجد رتبه برتر کمک‌های مومنانه شد
کانونی که به همت بچه‌های مسجد رتبه برتر کمک‌های مومنانه شد

کانونی که به همت بچه‌های مسجد رتبه برتر کمک‌های مومنانه شد

حجت‌الاسلام عربی با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مائده شهرستان سرایان گفت: همدلی با نیازمندان و حضور مستمر در رزمایش همدلی و مواسات از جمله مهمترین اقدامات اعضای این کانون است.
شناسه خبر : 1155115 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

 خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام «محمد عربی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری «مائده» از شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی در رویداد فهما 1400 و در رواق همدلی موفق به کسب رتبه برتر شد، اظهار کرد: این کانون به صورت رسمی از سال 1390  در جوار مسجد جامع آیسک فعالیت خود را آغاز کرد.
 
 
مدیر کانون فرهنگی هنری مائده با بیان اینکه از اواسط تابستان سال 1400 به عنوان مدیر در این مجموعه فعالیت دارد، افزود: در حال حاضر 190 نفر عضو در کانون هستند که از این میان قریب بر 160 نفر از آنها از اهالی مسجد جامع آیسک هستند.

 

 
وی ادامه داد: حضور مستمر در فعالیت‌‌های عام‌المنفعه از جمله کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان از برنامه‌هایی است که در کانون تداوم دارد، به طوری که با شناسایی نیازمندان و فراهم آوردن لیستی از مایحتاج آنها در حد بضاعت به آنها کمک می‌کنیم؛ از سوی دیگر برگزاری فعالیت های فرهنگی و گرامیداشت ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) به همت اعضای کانون با همکاری اهالی مسجد جامع آیسک از دیگر برنامه هایی است که به همت بچه های مسجد صورت می پذیرد.

 

 

 
 
حجت الاسلام عربی با بیان اینکه با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های ما به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد، گفت: با این وجود به همت بچه‌های مسجد در عرصه‌های مخلتف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی موفق عمل کرده‌ایم، عموم اعضای کانون نیز در چند جبهه فعالیت دارند و از آنجایی که کانون در جوار مسجد جامع آیسک و حسینیه شهدای گمنام فعالیت دارد در نتیجه بسیاری از برنامه های ما به صورت تلفیقی برگزار می شود.
 
 

 
 
مدیر کانون فرهنگی هنری مائده با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های قرآنی به صورت تخصصی ورود کرده ایم و محافل و دوره‌های متعدد در رشته‌های قرآنی و در گروه‌های سنی مختلف را برگزار کرده‌ایم، افزود: برای مثال در طول دو سال اخیر میزبان قاریان بین المللی و ممتاز بودیم.
 
 

 

 
 
وی در بخش دیگری از مباحث خود برگزاری مسابقات خانوادگی از جمله پیاده روی و کوهنوردی را از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مائده دانست و تصریح کرد: این قبیل برنامه ها با استقبال وسیعی از سوی اعضای کانون، اهل مسجد و خانواده ها مواجه شده و جزو فعالیت های همیشگی ما محسوب می شود.
 
 
حجت الاسلام عربی در ادامه برگزاری دوره های مختلف با هدف ارتقای سطح علمی اعضای کانون را از دیگر فعالیت ها برشمرد و افزود: برگزاری کارگاه تمدن سازی با همکاری نهاد امامت جمعه و با حضور 180 نفر شرکت کننده از جمله دوره هایی بود که بار علمی فراوانی داشت و اعضا پس از گذراندن دوره گواهی دریافت کردند.

پایان پیام/ 9