راز تبدیل شدن یک امام جماعت به ستاره محراب
راز تبدیل شدن یک امام جماعت به ستاره محراب

راز تبدیل شدن یک امام جماعت به ستاره محراب

چند تن از فضلای حوزه و مسجد، اخلاق‌مداری، کسب دائمی علم و معرفت، حضور منظم و سه نوبت در شبانه روز در مسجد، مردم‌داری و انقلابی‌گری را از عوامل موفقیت یک امام جماعت مسجد بیان کردند.
شناسه خبر : 1154976 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری، امام جماعت مسجد احباب الحسین (علیه السلام) جامع اصفهانک تهران در سال ۱۳۳۶ در شهرستان جزین از توابع استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود و بعد از ورود به حوزه علمیه و تلمذ در نزد اساتید برجسته در شهر مقدس قم، از سوی مرحوم آیت الله سید جواد علم الهدی به عنوان مدیر حوزه علمیه امام القائم تهران منصوب شد. وی همچنین از جمله شاگردان درس خارج مقام معظم رهبری بوده است.

 

سی و هفتمین همایش ستارگان محراب برای تجلیل از خدمات 42 ساله حجت الاسلام والمسلمین بدری، امام جماعت مسجد احباب الحسین(ع) (مسجد جامع اصفهانک) تهران و مدیر مدیر حوزه علمیه امام القائم (عجل الله فرجه الشریف) تهران، 15 اسفندماه با حضور جمع کثیری از ائمه جماعات مساجد مناطق 12، 14 و 15 و جمعی از استادان و طلاب حوزه علمیه تهران در مسجد جامع اصفهانک برگزار شد. خبرنگار ما در حاشیه این مراسم، و در گفت و گو با چند از فضلای حوزه علمیه و مسجد، چگونگی تبدیل حجت الاسلام والمسلمین بدری به یک امام جماعت موفق و یک ستاره محراب و امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی را بررسی کرد که مشروح این گفت و گوها در ادامه می آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدرضا علم الهدی» با بیان اینکه مسجد جامع اصفهانک (احباب الحسین) در ابتدا 170 متر و دارای امکانات بسیار ضعیفی بود، گفت: به همت حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری، این مسجد اکنون بسیار وسیع تر شده و شبستان آن به تنهایی بیش از 700 متر است.

 

 

حاج آقای بدری مسجد را سنگر تربیت نیروهای انقلابی می دانند

تولیت مدرسه علمیه امام القائم (عج) افزود: حاج آقای بدری هیچ گاه سنگر مسجد را رها نکرد ضمن اینکه یک روحانی انقلابی است که هم در مدرسه علمیه امام القائم (عج) و هم در مسجد جامع اصفهانک تربیت نیروهای انقلابی را وجه همت خود قرار داد. این مسجد با تلاش و به همت حجت الاسلام والمسلمین بدری جزو مساجد بسیار موفق در سطح منطقه است.

 

وی ادامه داد: مسجد جامع اصفهانک توانست با توسعه فضای فیزیکی این مسجد، زمینه حضور نهادهای مختلف را فراهم کند که ابتدا پایگاه بسیج و بعدها کانون فرهنگی و دارالقرآن و سایر نهادهای فرهنگی و دینی در مسجد جامع اصفهانک تاسیس شد که همه اینها به همت حاج آقای بدری صورت گرفته است. این مسجد با تلاش همین بچه های مسجد، مرکز بزرگ اعتکاف در منطقه شد.

 

بدری مسجد را پله ای برای ترقی خود قرار نداده بودند

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» نیز با بیان اینکه اصل توجه به مسجد بحث بسیار مهمی است، گفت: حاج آقای بدری، امام جماعتی مردمی، دارای سعه صدر، صبور و با استقامت بودند و مسجد را پله ترقی خود قرار داد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: بنده از سال 1367 خدمت حاج آقای بدری در مدرسه علمیه امام القائم (عج) رسیدم و از همان ابتدا متوجه اخلاق نیکوی ایشان شدم. ایشان با اخلاق و منش بسیار زیبا و پسندیده پذیرای بنده بودند.

 

پرداخت جالب شهریه به طلاب

وی ادامه داد: ایشان در پرداخت شهریه طلاب کار بسیار قشنگی انجام می داد، در واقع این طور نبود که طلاب را به صف و به آنها شهریه دریافت کنند بلکه برای حفظ شان طلاب، شهریه را در پاکت قرار می داد، و در گوشه ای از مدرسه علمیه امام القائم (عج) به طلاب تقدیم می کرد. ایشان به این تکریم طلاب بسیار توجه داشت.

 

دکتر ارزانی اظهار کرد: حاج آقای بدری فضای بسیار آزاد و خوبی در کسب علم و معارف دینی برای طلاب فراهم کرد. در آن زمان، طلاب در مدارس علمیه، منطق کبری و منطق مظفر می خواندند و من علاقمند بودم حاشیه ملا عبدالله را بخوانم که حاج آقای بدری، این امکان را برای بنده فراهم کرد.

 

مهم ترین وظیفه مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت الاسلام والمسلمین «محمد ابراهیم» با بیان اینکه مهم ترین وظیفه مرکز رسیدگی به امور مساجد را رساندن مساجد به سطح مسجد تراز اسلامی است، گفت: مسجدی در تراز اسلامی است که مرکز همه خیرات باشد.

 

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مهم ترین شاخصه مسجد تراز، امام جماعت تراز است که می تواند یک مسجد را به مسجد تراز تبدیل کند همچنان که پیامبر اسلام (ص) توانست با کمترین امکانات، مسجدالنبی (ص) را به پایگاه همه خیرات تبدیل کند.

 

حاج آقای بدری مسجد را مرکز همه خیرات تبدیل کردند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مسجد مرکز همه خیرات در جامعه است، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد با هدف الگوسازی برای ائمه جماعات، سلسله نشست های ستارگان محراب را برگزار می کند که در سی و هفتمین نوبت آن، از حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری تقدیر به عمل آمد. ایشان در سه نوبت در این مسجد طی 42 سال اقامه نماز جماعت می کردند و توانستند مسجد جامع احباب الحسین (ع) (اصفهانک) را مرکز همه خیرات در سطح این محله و منطقه تبدیل کند.

 

مهم ترین ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین بدری

 

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اسکندری» نیز با بیان اینکه خوش اخلاقی، فروتنی، ساده زیستی، تلاش برای حل مشکلات مردم و انقلابی گری و انقلابی ماندن از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای بدری بود، اظهار کرد: ایشان با همین ویژگی ها هم در مدیریت مدرسه علمیه امام الاقائم (عج) و هم در مدیریت مسجد جامع احباب الحسین (ع) اصفهانک تهران موفق بود.

 

مسئول مدرسه علمیه دارالسلام یادآور شد: اهالی مسجد جامع احباب الحسین (ع) اصفهانک بسیار به حاج آقای بدری علاقمند هستند و چون در این روحانی محترم، ویژگی های علمای اخلاق، یعنی اخلاص، تقوی الهی، تواضع، تهجد و مردم داری را مشاهده می کردند، تمام قد در کاب حاج آقای بدری هستند و مسجد جامع احباب الحسین (ع) اصفهانک را به یک مسجد بسیار موفق در تهران تبدیل کرد.

پایان پیام/ 397