فرصت استعدایابی در محله ها توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد
فرصت استعدایابی در محله ها توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

فرصت استعدایابی در محله ها توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

براتی گفت: وجود تنوع در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن جذب جوانان زمینه استعدایابی در محله ها را نیز فراهم می کند.
شناسه خبر : 1155054 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۶

«حسین براتی»، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و  18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: پرداختن به امورات فرهنگی مسجد نقش بی بدیلی در تربیت و رشد تمام راه یافتگان و مراوده کنندگان به مسجد را در بردارد و متولیان مساجد برای این افراد باید برنامه ریزی برای رشد معنوی، فرهنگی، اخلاقی و ... داشته باشد و اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد بر خود فرض می دانند که به این امر اهتمام داشته باشند و برای اقشار مختلف برنامه ریزی متنوعی کنند.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: فعالیت های متنوعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکردهای قرآنی، ترویج مطالعه، فعایت های هنری و ... گنجانده می شود و در این برنامه ها اقداماتی که دارای جاذبه برای نسل جوان باشد در نظر گرفته می شود که از جمله آنها می توان به تشکیل گروه سرود، نمایش و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: انجام این فعالیت های متنوع موجب می شود تا افراد و جوانان جذب فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد شوند و همچنین در زمینه استعدایابی در محله ها نیز اقدامات مطلوبی توسط کانون های مساجد می تواند در این برنامه ها به انجام برسد.

براتی تصریح کرد: مسجد کارکردهای مختلفی می تواند برای اقشار و گروه های سنی محله داشته باشد و کانون های فرهنگی مساجد در این حوزه برنامه ریزی های مداوم و توفیقاتی داشته و سامانه «بچه های مسجد» زمینه ای فراهم کرده است تا تمام فعالیت های کانونی در مناطق مختلف شهری و روستایی در حوزه جذب، آموزش و استعدادیابی و ... با موفقیت های مطلوبی همراه شود.

پایان پیام/ 664