محوریت مساجد در محلات موجب نظم دادن به امور می شود
محوریت مساجد در محلات موجب نظم دادن به امور می شود

محوریت مساجد در محلات موجب نظم دادن به امور می شود

آیت الله دژکام گفت: محوریت مساجد در محلات موجب نظم دادن به امور می شود و محوریت فعالیت مساجد باید با امور مساجد باشد.
شناسه خبر : 1154461 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 15 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد‌،‌ ضمن تبریک میلاد اباعبدالله (ع) گفت: جلسه امروز برای بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد، فرصت خوبی برای بازاندیشی در مقوله مسجد و نقش مسجد در جامعه اسلامی و تلاش برای آبادی مسجد است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: به کار گرفتن ادب و هنر برای پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار موثر است و به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، استفاده از ادب و هنر در مقوله های فرهنگی بسیار مهم است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بین هنر ارزشی دینی با هنرهایی که ممکن است مایه غفلت ما از خدای متعال شوند، تفاوت وجود دارد و مدیران فرهنگی استان باید به این مهم توجه کنند تا شاهد انحرافی نباشیم.

وی تاکید کرد: امام جماعت و روحانیت باید مسجد را مدیریت کنند تا فضای روحانی و مذهبی و دینی مسجد حفظ شود و از وقوع آسیب ها جلوگیری شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: برای اینکه شبکه مساجد فارس شکل بگیرد و با ولایت و رهبری امت سامان یابد، مرکز امور مساجد فارس در ماه های اخیر تجدید سازمان شده است که نهاد نمایندگی رهبری استان، استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در این کار اهتمام ورزیده اند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: مرکز امور مساجد تشکل مردمی است و با همت مسئولان زیربط، امیدواری ما زیاد شده و امیدواریم از این حوزه حمایت شود و اقدامات حجت الاسلام «حسین امیدی» در ستاد کانون های مساجد فارس قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر طرح مسجد محوری گفت: محوریت مساجد در محلات موجب نظم دادن به امور می شود و محوریت فعالیت مساجد باید با امور مساجد باشد.

امام جمعه شیراز افزود: امام جماعت مسجد مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد است که بهترین کار ممکن است و امام جماعت دارای توان ایجاد میدان برای فعالیت های مختلف سایر افراد جامعه است که این هنرمندی و مدیریت امام جماعت را می طلبد.

وی اضافه کرد: مسجد باید با حال و هوای معنوی خود به انجام امور بپردازد و در دور جدید مدیریت های استان شاهد انتصاب چند مدیر پای کار انقلابی و مسجدی هستیم که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

آیت الله دژکام با اشاره به حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در حوزه های فرهنگی شاهد حمایت های خوبی از سوی مدیران جوان استان هستیم که امیدواریم شاهد افزایش این اقدامات باشیم.

وی با اشاره برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیان کرد: این برش حدود ۹ سال بر زمین مانده بود اما در پایان دولت گذشته اقداماتی مبنی بر اجرایی شدن آن مطرح شد و در شروع دولت جدید شاهد رونمایی از برش استانی فارس در سفر ریاست جمهوری به استان بودیم که اقدام موثری برای سومین حرم اهل بیت (ع) بود و اولین استانی بودیم که این نقشه را رونمایی کردیم و اکنون برای اجرایی شدن آن در استان تلاش های مختلفی به انجام می رسد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این نقشه مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفت و سند این برش را شخصا در سفر خود رونمایی کرد و اکنون برای عمل و اجرای آن باید بکوشیم.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی بازوان توانمند اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان هستند که باید این ۸۶ برنامه با توجه به ظرفیت این کانون ها برای اجرا مورد توجه قرار بگیرد و تقسیم کار شود تا پایان سال آتی شاهد پیشرفت موثر فرهنگی در این حوزه باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بهتر است که قسمت برش استانی برای شیراز را زیر نظر شورای اسلامی شهر شیراز قرار دهیم.

 

پایان پیام/ 664