ورود هوشمندانه بچه های مسجد برای جهاد تبیین و جنگ احزاب ضروری است
ورود هوشمندانه بچه های مسجد برای جهاد تبیین و جنگ احزاب ضروری است

ورود هوشمندانه بچه های مسجد برای جهاد تبیین و جنگ احزاب ضروری است

حسنی بر ضرورت ورود هوشمندان بچه های مسجد در جهاد تبیین و جنگ احزاب تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به سواد رسانه ای مجهز خواهند شد.
شناسه خبر : 1153221 تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: از زمان مواجه با نظریه مک لوهان و امپراطوری ارتباطات، شاهد شکل گیری دهکده جهانی در سراسر دنیا هستیم، شاید از نگاه اول این نظریه مطلوب همگانی باشد ولی وقتی به عمق این موضوع توجه کنیم متوجه می شویم که نظریه دهکده جهانی تلاشی برای استثمار افکار انسان ها در تمام دنیا است.

 

امرالله حسنی با اشاره به جنگ اکراین و روسیه گفت: بیش از یک دهه از بمباران مردم یمن توسط آل سعود می گذرد و تاکنون هیچ عکس العملی از سوی کشورها ندیدیم ولی از زمان آغاز جنگ روسیه و اکران، مظلوم نمایی برای اکران آغاز شده است هرچند به فرموده رهبری ما با جنگ مخالف هستیم و این موضوع نشان دهنده امپراطوری ارتباطات و استثمار افکار است.

 

وی با اشاره به اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی در میان امپراطوری سیاه رسانه بارقه امیدی در دل های مردم روشن کرد، گفت: هشت سال دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم، کمک های مردمی در زمان شیوع کرونا مصادیقی از این انقلاب است که جهان استکبار را با ایران اسلامی مخالف کرده است.

 

این مسئول با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز به عنوان حلقه های میانی بین مردم و دولت شکل گرفته اند، گفت: این مراکز بدنه اجتماعی و مردمی دارند و در صف مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار گرفته اند.

 

به گفته حسنی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند ضمن ارتباط گیری با مجموعه های مردمی و حلقه میانی بین حاکمیت و مردم، برای مبارزه با امپراطوری ارتباطات که دشمن شکل داده وارد میدان شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از معضلات امروز را عدم تبیین فعالیت ها خواند و افزود: همین موضوع موجب شده است تا مقام معظم رهبری مقوله جهاد تبیین را مورد تاکید قرار دهند چرا که علیرغم گذشت چهل و سه سال از پیروزی انقلاب، قدرت نرم جمهوری اسلامی برای بسیاری ناشناخته مانده است.

 

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این مدت اشاره کرد و گفت: رسانه های معاند به دنبال سیاه نمایی در ایران و ترویج روحیه یاس و ناامیدی هستند از اینرو لازم است موضوع جهاد تبیین را با جدیت دنبال کنیم. امروز می بینم کل جهان کفر در برابر جهان اسلام ایستاده است.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع جنگ احزاب اشاره کرد ویادآور شد: رسالت کانون های مساجد در این زمینه نیز سنگین است؛ بچه های مسجدی باید در بحث جهاد تبیین و جنگ احزاب هوشمندانه وارد شوند.

 

حسنی با اشاره به اینکه در سنوات اخیر با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور شاهد مظلومیت فرهنگ و به حاشیه کشیده شدن کانون های مساجد هستیم، گفت: پایه اصلی فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با محوریت کانون های مساجد خواهد بود و تلاش می شود از این مراکز در بحث مادی و معنوی حمایت شود.

 

وی با یادآوری اینکه یکی ازبرنامه های میان مدت این مجموعه، مجهز کردن کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سواد رسانه ای خواهد بود، افزود: دوره های آموزشی در این مراکز برگزار خواهد شد تا بعد از چند سال هر کانون یک مجموعه روایتگری در حوزه تبیین و دغدغه های مقام معظم رهبری باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: از دیگر سیاست های این مجموعه راه اندازی گروه های سرود و تئاتر در کانون های مساجد است تا با ایجاد یک تشکیلات جریان ساز در حوزه تربیتی به جذب جوانان و نوجوانان به این مراکز کمک کند.

 

وی به بازدیدهای دوره ای خود از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سفرهای شهرستانی اشاره کرد و گفت: هدف اول افزایش کیفت کانون های مساجد و فعال کردن کانون های راکد خواهد بود چرا که با فعال شدن کانون های مساجد خلاء های فرهنگی حتی درروستاهای دورافتاده استان زنجان نیز شناسایی و رفع می شود.

 

پایان پیام/ 73