جشن عید مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در مساجد گیلان
جشن عید مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در مساجد گیلان

جشن عید مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در مساجد گیلان

جشن عید فرخنده مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در بسیاری از مساجد شهرستان‌های گیلان برگزار شد.
شناسه خبر : 1152833 تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

خبرگزاری شبستان_ گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، شهرستان های گیلان غرق در سرور و شادی است و مردم این شهرستان‌ها با برگزاری مراسم های ویژه این عید بزرگ را جشن گرفتند.

 

اماکن مذهبی این شهرستانها از جمله مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در شب و روز عید سعید مبعث شاهد حضور عاشقان به نبی مکرم اسلام است که برانگیخته شدن آخرین ذخیره نبوت را جشن می گیرند.

 

دیار غیور مردان و زنان گیل و تالش با برپایی ایستگاههای صلواتی، پخش شیرینی و شکلات، نصب بیرق های سبز، برگزاری جشنهای گسترده، ارسال پیامک‌های تبریک و برگزاری آیین های مختلف جشن های عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را برگزار کردند.

 

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در سراسر شهرستان ها نشان دهنده عشق و ارادت آینده سازان ایران اسلامی به پیامبر مهربانی هاست.

 

همچنین در این ایام روحانی زوج های جوان به واسطه این عید، زندگی مشترک خود را جشن می گیرند و جشن عید فرخنده مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در بسیاری از مساجد شهرستان‌ها به همت کانون‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

 

 

*برگزاری جشن بعثت پیامبر(ص) در کانون‌های فرهنگی هنری فومن

«یوسف نیک‌انجام» با تبریک این عید فرخنده اظهار کرد: مراسم جشن بزرگ بعثت حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی(ص) در کانون‌های فرهنگی هنری فعال شهرستان فومن برگزار شد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: مبعث عید برتری علم و نور بر تاریکی و جهالت است که جهان را دچار تحولی شگرف کرد و پیامبر اکرم برای اتمام این رسالت خود 23 سال تلاش کردند.

 

وی گفت: دعوت به معنویت، رهاشدن از زیر یوغ بندگی ظالمان و مستکبران، دعوت به انسانیت، توحید، عدالت و در یک کلام دعوت انسانها به سعادت و رها شدن از ظلمت و تاریکی و نفی عبودیت غیر خدا پیام مهم بعثت است.

 

نیک‌انجام سعادت انسان در دنیا و آخرت و تکامل انسان را پیام دیگر بعثت پیامبر اسلام (ص) دانست و تصریح کرد: بعثت مهمترین اتفاقی است که در زندگی بشر رخ داده است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر اسلام با قرآن کریم آغاز شده و در حقیقت قرآن کریم‌ برنامه پیامبر اسلام (ص) است.

 

 

*کانون‌های فرهنگی هنری صومعه‌سرا میزبان برگزاری جشن‌های بعثت پیامبر(ص)

«نوراله صفرپور» با تبریک عید بعثت پیامبر(ص) اظهار کرد: این روز فرخنده به عنوان عید بزرگ و آغازگر رسالت الهی پیامبر اکرم(ص) است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: ویژه برنامه محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز در شب مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، برگزاری مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای مسابقه‌های فرهنگی و نذر صلوات از جمله برنامه‌های کانون‌ها در شب و روز مبعث است.

 

وی گفت: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین پیامبر اولوالعزم در 27 رجب به رسالت مبعوث شد تا نور و علم را جایگزین تاریکی و جهالت و بزرگترین خدمت را به بشر و بشریت بکند.

 

صفرپور تصریح کرد: بعثت پیامبر اسلام(ص) تحولی بنیادین در عصری که عرب جاهلی غیر از نوشیدن خون یکدیگر، غرق شدن در غرایز حیوانی و زنده به گور کردن دختران و تمامی ارزش های انسانی، چیزی نمی دانستند به وجود آورد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر اسلام (ص) زندگی توام با صلح و آرامش را برای انسانهایی توصیه و تاکید کرد که سالیان سال در سایه جهل خود دست به جنگ و خونریزی  برسر جزیی ترین مسایل می زدند.

 

 

*جشن عید مبعث در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با تبریک عید مبعث اظهار کرد : ۲۷ رجب به عنوان عید مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) برای هدایت بشر به پیامبری مبعوث شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار افزود: بعثت پیامبر اکرم (ص) تأثیرات و نتایج مثبتی به همراه داشت و تغییراتی را در جامعه بشری پدید آورد.

 

وی گفت: بعثت پیامبر اسلام (ص) انقلاب ارزش‌ها بود که خرافه‌پرستی تبدیل به حقیقت‌یابی و همچنین جنگ و خون‌ریزی تبدیل به عدالت شد.

 

وحدانی با اشاره به اینکمه سیره پیامبر اکرم(ص) باید سرلوحه زندگی همه ما مسلمانان قرار بگیرد تصریح کرد: به مناسبت مبعث پیامبر(ص) ویژه برنامه‌ سفره صلوات و قرائت سوره محمد را در سطح کانون مسجد برگزار کردیم.

 

 

پایان پیام/ 526