کانون های مساجد جهرم در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشستند
کانون های مساجد جهرم در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشستند

کانون های مساجد جهرم در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشستند

نعمت اللهی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم در شب شهادت امام هفتم میزبان بچه های مسجد در برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری بودند.
شناسه خبر : 1152019 تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با 25 رجب و سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، سراسر مساجد در شهرستان جهرم عزادار و سوگوار باب الحوائج (ع) هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم به آیین های عزاداری سالروز شهادت امام کاظم (ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اشاره کرد و افزود: شب گذشته کانون های مساجد جهرم میزبان محبان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت موسی بن جعفر (ع) بود و آیین های عزاداری با حضور بچه های مسجد و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

وی بیان کرد: همزمان با شب شهادت باب الحوائج (ع) بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با برگزاری آیین سوگواری، به ساحت مقدس این امام همام ادای احترام کردند.

 

نعمت اللهی ادامه داد: این برنامه با مرثیه خوانی حجت الاسلام قناعتیان و سخنرانی حجت الاسلام زارعی برگزار و بچه های مسجد در رثای شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) به سوگ نشستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در آیین دیگری که به این مناسبت در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار شد، حجت الاسلام نسابه به تبیین سجایای اخلاقی و معنوی حضرت امام کاظم (ع) پرداخت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم عنوان کرد: همچنین در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» نیز حجت الاسلام پوردست سخنران مجلس سوگواری حضرت امام کاظم (ع) بود و کانون «شهید علی اکبر رحمانیان» نیز با برگزاری محفل عزاداری و سینه زنی در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشست.

 

وی در پایان اظهار کرد: دیگر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم همچون کانون «مشکات الرضا (ع)»، کانون «شهید مطهری»، کانون «سلاله پاکان» و کانون های مستقر در بخش های «سیمکان» و «کردیان» در شب شهادت امام هفتم شیعیان میزبان محبان و دوستداران اهل بیت (ع) بودند.

 

پایان پیام/ 691