برنامه‌های ستاد فهما برای ۱۸ اسفند؛ از حضور بچه‌های مسجد در رسانه ملی تا تقدیر از کانون‌های فعال مسجدی
برنامه‌هاي ستاد فهما براي ۱۸ اسفند؛ از حضور بچه‌هاي مسجد در رسانه ملي تا تقدير از کانون‌هاي فعال مسجدي
مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

برنامه‌های ستاد فهما برای ۱۸ اسفند؛ از حضور بچه‌های مسجد در رسانه ملی تا تقدیر از کانون‌های فعال مسجدی

حجت‌الاسلام امير ارزاني با تشريح برنامه‌هاي تدارک ديده شده براي ۱۸ اسفند، گفت: تقدير از کانون‌هاي برتر و فعال در استان‌ها و ديدار اعضاي کانون‌هاي مساجد منتخب و فعال با نمايندگان ولي فقيه ازجمله اين برنامه‌ها براي سالروز تاسيس ستاد فهما است.
شناسه خبر : 35507 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام والمسلمین «امیر ارزانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ضمن گرامیداشت 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: آنچه که در طول عمر 29 سال فعالیت بچه‌های مسجد در سراسر ایران اسلامی اتفاق افتاد به مثابه موجی خروش‌آفرین در بدنه فرهنگِ دینی با اتکا به ظرفیت‌های بیشمار مسجد بود؛ به‌گونه‌ای که در این سال‌ها شاهد شکل‌گیری شبکه‌ای از جوانان فعال، انقلابی و دغدغه‌مند در دل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بوده ایم.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما افزود: فعالیت متنوع و گسترده در عرصه‌هایی نظیر کارآفرینی، تولیدات چندرسانه‌ای، هنرهای نمایشی، صنایع دستی و بسیاری از رشته‌های دیگر در طول نزدیک به سه دهه از آغاز فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سبب شده است تا نگاه تشکیلاتی و کادرسازی که همواره از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است در سطح کانون‌های مساجد کشور از استان‌ها وشهرستان‌های مختلف گرفته تا روستاهایی که در نقاط صفر مرزی واقع شده اند، محقق شود.


 وی ادامه داد: همچنین برگزاری سه دوره رویداد ملی (فهما) و شرکت بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری از سراسر کشور در این رویداد و همچنین ادامه این روند با هدف توسعه فعالیت‌های کانون‌ها در سطح بین‌الملل نویدبخش آغاز فصل جدیدی از برنامه‌های مسجدی است.


بسته برنامه مفصل ستاد فهما برای 18 اسفند

 حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت 18 اسفند 1400 اشاره کرد و گفت: تقدیر از کانون‌های برتر و فعال در استان‌ها، دیدار اعضای کانون‌های مساجد منتخب و فعال با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، دیدار با خانواده معزز شهدا و غبارروبی از مزار شهیدان و افتتاح چندین باب کانون و کتابخانه در مساجد سراسر کشور ازجمله تدارکات پیش بینی شده برای این ایام است.


وی تاکید کرد: علاوه بر این، معرفی کانون‌های برتر در سیمای مراکز استانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه رسمی ستاد فهما و همچنین ستادهای ارتباطات رسانه‌ای (فهما) در استان‌های سراسر کشور به منظور معرفی فعالیت‌های بچه‌های مسجد، چاپ و نصب تبلیغاتی محیطی از جمله  دیگر فعالیت‌هایی است که برای بیست‌ونهمین سالگرد تاسیس کانون های مساجد کشور از سوی ستاد فهما اجرا می‌شود.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما تصریح کرد: با توجه به آنچه که اشاره شد و همچنین چشم‌انداز پیش‌روی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نسبت به توسعه فعالیت‌های بچه‌های مسجد در سطح بین‌الملل، حداکثر توان خود را در راستای نیل به این هدف معطوف کرده و برنامه‌ریزی‌های متنوعی داشته‌ایم که در آینده نزدیک اعلام می شود.


معرفی ظرفیت بچه های مسجد در عرصه بین الملل

وی تاکید کرد: در این راستا در نظر داریم تا رویکرد و ظرفیت فعالیت بچه‌های مسجد را با فرهنگ‌هایِ جوامع مسلمان به اشتراک بگذاریم که در این راستا تاکنون اقدامات سازنده و رایزنی های مختلفی صورت پذیرفته است که امیدواریم در سایه این فعالیت ها، بتوانیم نسل جوان انقلابی و مسجدی ایران اسلامی را به جهان معرفی کنیم.



حجت الاسلام امیر ارزانی درباره آثار تولیدشده توسط ستاد فهما در حوزه بین الملل، ابراز کرد: رونمایی از نرم افزار «الفبای اسلام» به زبان فرانسه که کاری فاخر برای افراد تازه‌مسلمان است و اصول و فروع دین، تاریخ اسلام را هم متنی و هم تصویری آموزش می دهد، بافت فرش برای اهداء به عتبه حضرت عباس (ع) به همت 20 بانوی هنرمند کانونی در استان ایلام، اجرای پویش بین المللی «پیامبر رحمت (ص)» با محور انتخاب یک حدیث از پیامبر (ص) و عکس گرفتن با آن، برگزاری سوگوره «علمدار کربلا» با همکاری تولیت حرم حضرت عباس (ع) و هدف نشر آواها و نواهای عاشورایی، چاوشی خوانی، لالایی خوانی و کشف استعدادهای برتر ادبی هنری کانون ها نیز در حوزه تولید آثار بچه های مسجد با رویکرد بین الملل انجام شده است.



وی با اشاره به همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجد در فعالیت های مومنانه، خاطرنشان کرد: به همت کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» و برنامه سمت خدا، بسته‌های گوشت قربانی به صورت ماهانه و با همکاری بچه های مسجد میان اقشار آسیب دیده و نیازمند توزیع می شود. تهیه و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان شناسایی شده از دیگر وجوه حضور کانون های مساجد در نهضت مواسات است که به مناسبت 18 اسفند و در آستانه سال نو هم این فعالیت های مومنانه انجام می شود.



وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش فعالان مسجدی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور ابراز امیدواری کرد این فعالیت‌ها قدمی استوار در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشد.