جریان انقلابی امروزه از دل معارف قرآن و اهل بیت (ع) احصا شده است
جریان انقلابی امروزه از دل معارف قرآن و اهل بیت (ع) احصا شده است

جریان انقلابی امروزه از دل معارف قرآن و اهل بیت (ع) احصا شده است

قانعی گفت: جریان انقلابی امروزه در حوزه تربیت کودک و نوجوان صاحب یک مانیفست حساب شده است که از دل معارف قرآن و اهل بیت (ع) و توسط متخصصین و مجتهدین احصا شده است و برای ترویج آن باید با مجموعه های آشنا با این امر ارتباط گرفت و این معارف را گسترش داد.
شناسه خبر : 1151135 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۵۶

«حمیدرضا قانعی»، امشب (چهارشنبه ۴ اسفند) در حاشیه بازدید از کانون و مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: باید به سمت اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد برویم و اداره کل و کانون های مساجد می توانند آموزش های فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را مهیا کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه مساجد مرکز عالم است و می توان کار کرد و تمام اتفاقات خوب از مساجد که محل مذهبی است شکل می گیرد، اظهار کرد: مساجد در تاریخ انقلاب همواره بهترین مکان برای استعدادیابی نوجوانان بوده اند.فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری اعم از تشکیل گروه های سرود، اردوهای تفریحی، فرهنگی و نظامی، کلاس های آموزشی همه و همه موجبات پررونق شدن و پویا شدن فضای مساجد خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که در کنار این فعالیت ها باید به ترویج و توسعه مطالعه و معرفت افزایی اهالی مساجد توجه ویژه داشت، چرا که مهمترین کار و ماندگارترین فعالیت فرهنگی تعمیق باورهای دینی و اعتقادی است، اظهار کرد: توسعه مهارت های فردی و اجتماعی مسجدی ها از دیگر امور مورد نیاز نوجوانان و اهالی مساجد است.

وی با اشاره به اینکه باورهای قرآنی اهالی مسجد را از طریق بیان داستان های قرآنی، بازی های قرآنی و سایر ابزارهای فرهنگی در دسترس نیز می توان تقویت کرد و باید معارف قرآن و اخلاقیات  را با همه ابزارها موجود ارتقا داد، اضافه کرد: جریان انقلابی امروزه در حوزه تربیت کودک و نوجوان صاحب یک مانیفست حساب شده است که از دل معارف قرآن و اهل بیت (ع) و توسط متخصصین و مجتهدین احصا شده است و برای ترویج آن باید با مجموعه های آشنا با این امر ارتباط گرفت و این معارف را گسترش داد.

قانعی گفت: مسجد «رسول اعظم (ص)» محله فضیلت همواره در جذب و بکارگیری و نخبه پروری جوانان و نوجوانان زبانزد اهالی فرهنگ و این مسجد در بسیاری از فعالیت های فرهنگی شیراز پیشتاز و نقش آفرین بوده است.

پایان پیام/ 130